Jump to content

gåsejakt


borgen92

Recommended Posts

Til rifle på korte hold (under hundre meter) ville jeg brukt helmantel. Forutsatt at du har anlegg eller tofot. Gåsa har to flotte brystfileter og de skytes fort i stykker av blyspissammo. Jeg plasserer skudda litt høyt så disse ikke skal gå fløyten og gåsa går aldri langt, ligger som regel på skuddplassen. Bruker 223.

Link to comment
Share on other sites

Til rifle på korte hold (under hundre meter) ville jeg brukt helmantel. Forutsatt at du har anlegg eller tofot. Gåsa har to flotte brystfileter og de skytes fort i stykker av blyspissammo. Jeg plasserer skudda litt høyt så disse ikke skal gå fløyten og gåsa går aldri langt, ligger som regel på skuddplassen. Bruker 223.

 

 

hva bruker du på litt lengre hold? opp mot 160 meter..

 

Vidar.

Link to comment
Share on other sites

noken som har testa 300 win mag på gås? er på svalbard og her blir det gjerne lange hold på gås. lurte på om eg sprenger den heilt, har lyst å bruke vld kula i 210grain som eg bruker på alt anna for og få en meir presis kulebanetabel, lurer på om denne kula går rett gjennom gåsa uten og ekspandere? kjekt om noken har erfaringer med 300wm, eventuelt så blir det overkill på den første gåsa eg prøver mot.

 

har også 223 rifle, men har ikkje mulighet til og lade til denne her oppe, kva fabrikk ammo bør eg velge der?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...