Jump to content

vortex va zeiss conquest


knutmstien

Recommended Posts

som overskriften sier the big question :lol:

jeg skal ha ny kikkert til blaser d99'n min.

hadde bestemt meg for swarovski z6i,men har tunet ned budskjettet med tanke på investering i kikkert med avstandsåler etc.

skal ha stor zoom på optiken,har sett meg ut en zeiss conquest 6,5-20

men ser på jaktfall har startet med salg av vortex,har personelig ikke hørt om vortex,det reklameres med helt sinsyk garanti :shock: slå sund kikkerten med vilje å få en ny :shock:

har sett på denne http://www.jaktfall.no/index.php?nr=90& ... &startrow=" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

har lest meg gal her på kammeret etter synsmålinger /erfaringer folk har med conquest :overrasket: folk er enten dritfornøyd me kikkerten å andre syns det er bare bajs :lol:

altså tilbake til temaet! er det noen som har testet ut vortex merket som kansje kan gi meg ett inblikk i hva disse kikkerten leverer, og gjerne litt info om conquesten?

ser de har noen skikkelig billi kikkerter til 2k og helt opp til 18k vortex altså :roll:

er egentlig ikke så intresert i sammenligning av denne prisklasse kikkertene vs zeiss victory å swarovski til 20k+ :lol: det er i min mening natt og dag.

jeg stiller mest krav til att kikkerten er mest mulig klar å att klikkjusteringen er presis fram og tilbake :evil: dårlig erfaring med en bushnell engang.

vil gjerne ha en kikkert som holder noen år:)

 

håper på noen fine meninger med disse to merkene å takker masse for svar

 

knut på stien

Link to comment
Share on other sites

Vortex Crossfire, Diamond, Viper, Viper PST, Razor HD, hvis Conquesten skal sammenlignes med noen Vortex så blir det noenstede mellom Viper PST og (et langt trin til) Razor.

 

Mekaniskt virker Viper PST og Conquest lige gode (med ny variant av Viper PST uten "mushy turrets"), optikken er nok bedre på Conquesten vad jeg lest "på nettet".

 

En sammenligning av Koshkin: http://www.opticsthoughts.com/index.php ... s&Itemid=4" target="_blank

Der finnes Conquest, Minox og Meopta

Kikerter som ofte rekomenderes er Sightron S III og den nye Weaver "tactical", så finns det noe at velge på :wink:

 

Gerry Atric

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...