Jump to content

Mauser m67 kikkertmontasje


lagopus

Recommended Posts

Jeg har tenkt å montere kikkert på en Mauser m67 kasse. Bakbroen på denne er frest ned i forhold til en original m98. Jeg har gjort en liknende montasje tidligere på en m59. Da brukte jeg en to-delt leupold std montasje. Resultatet ble at jeg fikk masse knepp nedover på kikkerten men bare noen få oppover.

 

Denne gangen har jeg tenkt å bruke en hel leupold STD stålmontasje. Må derfor lage/kjøpe shims å legge mellom. Er det noen som har erfaring med dette, evt vet om det er mulig å kjøpe tilpasset montasje til m67 eller shims for å få rett vinkel på kikkertskinna.

Link to comment
Share on other sites

du må nok skimse opp. har en slik børse som er hos børsemaker nr 2 for å få kikkertmontasjer montert(hel skinne dennegangen) forrige gang ble det montert weaverbaser hos en annen børsis, og de var iallefall ikke 100% på linje.

dennegang skal det picatinny rail på. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har to M-67'er som det er montert kikkert på.

Den ene har std. 2-delt Leupold-baser på, tror den fremste basen bare ble frest litt ned for korrekt høyde.

Ringene står pent på linje og jeg har masse klikk oppover for lengre hold.

 

Den andre står det ei Crane-picatinny skinne på. Denne har bare en skrue bak, og det holdt ikke på 9,3x62'n.

(mista også alle klikkene, kom bare nesten opp til blinken på 100 meter)

Fikk derfor lagd en "kloss" som passer ned på bakre bro (trapes-formet under, flat oppå) og som festes i de 4 skruehullene etter Busk-diopteren.

Crane skinna festes så til denne etter nedfresing av foten bakerst på skinna. (og nå med litt grøvre skruer :) )

 

Angrer litt på at jeg ikke kikka på denne Farrell-skinna sist, for den ser jo veldig mye bedre ut - men trodde at den skulle være myyyye dyrere :oops:

 

Mvh Cato c",)

 

 

Edit; ligger bilder av Klossen litt nede i denne tråden; c",)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...