Jump to content

Første gangs pistolskytter :D


Martin Ruter King

Recommended Posts

Hei!

Jeg har meldt meg på en skytterklubb her i nærheten, og skulle idag prøve meg på å skyte en ekte pistol for første gang :mrgreen: jeg hadde flaks siden naboen var i samme klubb så han kunne kjøre meg dit og hjelpe meg litt :smile: jo... da vi kom fram så hadde vi sånn "samling og snakke om hva som skulle skje Osv.jeg fikk ihvertfall låne en pistol (som jeg ikke husker navnet på) av naboen, han sa at den ikke hadde så mye rekkyl og at det var en grei nybegynner pistol.

 

Jeg skjøt og fikk først 42/50 - 43/50 - 40/50 - 32/50 - 47/50 så det vart ganske bra, og naboen synes at det gikk ganske bra, så jeg skulle få låne colten hans Det var en "Colt 1911 45 kal." og jeg stelte meg på plass og ventet på "Ild" kommandoen, og skjøt 5 skudd og når vi skulle fram å se på blinken så hadde jeg truffet med "ET" skudd :lol::lol: (den hadde "litt" for mye rekkyl)

Det var ihvertfall veldig artig, og jeg har veldig lyst til å fortsette der :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Strålende at du likte sporten, meld deg inn ta kurs og prøv alt du kommer over av våpen i de 6 mnd du må vente på kjøpe selv, da vet du litt mer om hva som passer deg.

 

PS: Var nok ikke 4,5 mm men kaliber .45ACP (Automatic Colt pistol) Men ikke bry deg om den feilen, blir plenty av utrykk og fortegnelser og snuble i fremover.

 

Husker jeg begynnte å skyte . Eneste måten jeg kunne være sikker på å ikke bomme på en låve var å stå inne i den...

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Kommer til å koste skjorta, og vel så det..!

 

Husker jeg hadde planer om å begynne med bueskyting for en tid tilbake.. Trengte en hobby..! Men jeg lurte fælt på hvordan jeg skulle klarte å skrape sammen en 5 tusen for å kjøpe en duganes bue, og litt utstyr..!

 

Nå, etter et halvt år i pistolklubb, så har jeg svidd av 40 000,- og det eneste våpenet jeg har i hus sålangt er en .22 jeg har overtatt gratis..!

 

Har dog betalt en x-six, og en 686, som begge skal være på vei til meg nå..!

Link to comment
Share on other sites

meld deg inn ta kurs og prøv alt du kommer over av våpen i de 6 mnd du må vente på kjøpe selv, da vet du litt mer om hva som passer deg.

Ja skulle gjerne gjort det, men er jo bare 15 år (snart 16) så jeg må nok vente et par år før jeg kan kjøpe meg "egen" gønner tror jeg :winke1:

 

PS: Var nok ikke 4,5 mm men kaliber .45ACP (Automatic Colt pistol)

Ja hehe, kjønner ikke at jeg skrev feil der :lol: siden jeg har en 4.5 mm luftpistol selv,

vi sier at det var en trykkfeil vi :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg tror jeg kan få låne klubbvåpen ja :) jeg var å skjøt på lygna skytebane idag, så det er vel tingelstad skytterklubb tenker jeg.

men du skriver totenianer språk i signaturen din ?

??

 

PS: er ikke helt sikker på hvilken klubb det er egentlig, fordi naboen bare tok meg med dit idag sånn at jeg skulle se åssen det var, og siden jeg synes det var kult, så skal han melde meg inn :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...