Jump to content

Skytterklær på jaktfelt


Kjell Ivar

Recommended Posts

Da har jeg prøvd å skyte med dressen jeg bruker under DFS skyting. Det ble 29/28 på kongen. Ett lavt skudd på elgen stående, og så hadde jeg visst bommet på hele hjorte figuren. 2/2 og 10 poeng. Så i mine øyne har jeg skutt 30/29. Og må si det var som natt og dag på stående med skytedress. Men at kikkert skal ha så mye og si tror jeg ikke. Jeg skyter faktisk tettere samlinger med 5x i forhold til 12x som jeg har på min.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var vanlig jaktfelt med 5 skudd på hver standplass. 6 standplasser og totalt 30 skudd. Og du hadde 2/2 på hjorten, et yttertreff og fylte på resten så blir resultatet ditt 27/26. Slik jeg forstår det fikk den som vant 29/28 en bom lavt på elgen og et yttertreff.

Link to comment
Share on other sites

Vi skyter på 10 figurer, med tre skudd i hver. Slik jaktfelt burde arrangeres!

 

Ok, greit nok. Det kunne du sakt når du startet tråden. Men du mener du har fått resultatet 30/29. Er det du eller vinneren som hadde et lavt treff i elgen og bom på hjorten. Det er noe rotet innledning på denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Tuller du?? Les engang til. Hvor har jeg skrevet noe om vinneren?? Ja, jeg mener jeg skulle hatt 30/29. Jeg bommer ikke på hjorten sittende! Men samme det. Poenget med stevnet var bare å se om det hjalp med skytedress. Og det gjorde det virkelig, spesielt på stående.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Kjell Ivar: eg trur du må forklare Redfox at Kongen er ein skytebane i Søndre Land :winke1:

 

Ha, ha! Den var god. Jeg kjenner godt til navnet "Kongen". Kunne ikke skjønne hva Redfox maste om. Men når jeg leser en gang til, så kan jeg jo skjønne forvirringa. Nesten litt Northug over det. "Kæm e Kongen?!"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...