Jump to content

Sikring Brno 452 Lux


joha39

Recommended Posts

Lurte på om noen hadde et godt svar på dette: Har ei ca 4 år gammel Brno 452 Lux .22 LR. Den har ikke gått så mange skudd, og til nå uten store problemer. Men her en dag skulle jeg ut å skyte. Tok noen serier på blink, og alt var greit. Jeg tenkte jeg måtte teste ut sikringa før jeg evt. skulle ut å skyte på noe litt mer seriøst. Da jeg tok av sikringa smalt det. Heldigvis lå jeg og siktet ut i myra da det skjedde, og ingen folk eller dyr var i nærheten. I en annen setting kunne dette fort blitt en farlig situasjon. Jeg testet ut sikringa noen ganger, men hver gang smalt skuddet av. Dette uten at jeg rørte avtrekkeren. Har opplevd tidligere at den var hard å dra tilbake i unsafe position, men ikke at skuddet gikk av. Er det noen som har et godt svar på hvorfor dette skjer, og hva som evt kan gjøres? Er det et kjent problem med denne modellen?

Link to comment
Share on other sites

Skal skjekke dette når jeg kommer hjem. Men om jeg forstår det rett, skal jeg slå den i gulvet, uten å ha tatt på og av sikringa. Kan legge til at om du er veldig forsiktig i det du drar sikringa tilbake, går ikke skuddet av. Men i og med at sikringa er såpass hard, må du faktisk ta i litt for å ta den av.

Link to comment
Share on other sites

Heisann,

Dette er en såpass alvorlig feil at jeg ville tatt med CZ'en i butikken, reklamert i ht kjøpsloven (hvis det er mindre enn fem år siden du kjøpte den) og bedt om en ny rifle. Alternativt at de sender den til børsemaker for kostnadsfri reparasjon.

Link to comment
Share on other sites

Har nå testet ut om skuddet går av ved å dunke den i gulvet. Dunket den relativt hardt, men ikke overdrevent. Prøvde dette noen ganger, men ingen av gangene gikk "skuddet" av (hadde da selvfølgelig ikke patron i). Er det noen som har andre forslag? Som sagt er sikringa hard å få av. Når du endelig får den av, med hjelp av litt kraft, går skuddet av.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...