Jump to content

Actionkamera


krikvi1

Recommended Posts

Jeg kjøpte akkurat et sånt kamera(hjelmfeste). det kommer med mange slags fester, bare se på hjemmesiden til go pro. skal prøve det på børsa til helga. ta et søk på youtube, der finner du noen klipp av jakt med go pro kamera. impoterte mitt fra usa rett fra go pro, det ble en del billigere også pluss at jeg kjøpte med en lcd skjerm som festes på baksiden slik at man kan se hva man filmer. det er ikke skjerm på disse orginalt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har kjøpt meg gopro. fikk det i går, så har ikke testet det noe særlig her hjemme. men når jeg var i canada i fjor sommer hadde den ene fotografen det med seg. og det ble filmet endel med de.

Blir spennende å se når videoen kommer ut. http://jaktglede.no/bjornejakt-historien

 

Vi filmet litt for moroskyld når vi skøyt med en 45-70 og det var stilig i sakte film, da så du godt muningsflammene.

 

På den pakken jeg kjøpte måtte man kjøpe ekstra feste til eks sykkelstyre samt sete, så jeg trur den passer på løpet med litt modifisering :)

Link to comment
Share on other sites

Greit nok med actioncamera men til jakt funker det ikke.Med kamera uten optisk zoom blir viltet som er over 20 meter borte så smått at man knapt ser hva det er , og da spesielt når det er i bevegelse. Har sammen med en kamerat "forsket " litt på dette og har funnet ut at et vanlig kamera som tåler en trøkk er mye bedre men det krever endel av montasjen bla i justeringsmuligheter. Skal lage en tråd om dette og legge ut noen filmklipp etterhvert

Link to comment
Share on other sites

Greit nok med actioncamera men til jakt funker det ikke.

 

Joda, til enkelte jaktformer er det helt optimalt. For en hundefører vil svært mange situasjoner skje godt innenfor rekkevidden til et actionkamera. Har fått flere morsomme situasjoner med rev på tape med et Contour HD, som hundefører med drivende hund. Likeledes rådyrjakt på trange poster, hundefører med løshund på elg, hijakt osv.

 

For postjegeren vil det være mer aktuelt med et vanlig videokamera på stativ, gjerne stativ på børsa. Har brukt Deer Ridge sitt kamerastativ en del, og dette fungerer bra selv om jeg kanskje kunne tenke meg noe som ikke flyttet kameraet så langt ut fra våpenet av praktiske årsaker. Med dagens bruk av lyddempere vil rekyl være et mindre problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...