Jump to content

Skjefter og skjefte fasonger til BR


Ole_Netland

Recommended Posts

sitter og leser på regelverket på NBSF sine hjemmesider ang stokk og slikt i klasse HV...

 

der står jo følgende ang stokken da...

Bakstokkens underside (målt fra pistolgrepet og bakover) skal danne minst like bratt vinkel mot pipens senterlinje som den linje som dannes av undersiden av pipen 457mm (18”) foran støtbunnen og stokkens bakkant 102mm (4”) under pipens senterlinje.
kilde http://www.benchrest.no/2011/03/28/br50/

 

og slikt jeg da leser det så skal en linje fra stokkens bak kant og som akuratt treffer nederst på pistolgrepet da være 4" under løpes senterlinje når linjen er 18" forran sluttstykket. stemmer dette?

 

Noen som vet om det er lov med tommelhull eller frittstående pistolgrep i BR? internasjonalt er der jo endringer på disse reglene, men NBSF har ikke tatt inn de "nye" reglene enda så vi må forholde oss til det som står på hjemmesiden deres.

 

Greit nok at med pistolgrep blir må jo stokken være veeeeldig høy helt bak, men blir jo en fin bak rest det da :mrgreen:

 

Noen som kan få guidet meg på rett vei her, skal lage stokk nå og greit å ikke bomme for mye på hva jeg har lov til og ikke. kan legge til at det er BR50 jeg skal bygge til og har svært mye vekt å gå på til stokken.

Link to comment
Share on other sites

Er også litt i tvil på hvordan reglene der ser ut på et våpen. Jeg har lyst på denne stokken men den er vel ikke etter reglene selv om den heter benchrest:

BenchRestRHSide10inch72dpi.JPG

benchrest.htm

Den kan jo lett fikses så den blir lov uansett da. Men selv om dette ikke er fritt pistolgrep så bygger det jo like mye nedover så frittstående må jo også kunne fungere?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...