Jump to content

Ny kjøpt sako quad. Trenger råd


16/70

Recommended Posts

Har en ny innkjøpt quad,i cal 22lr. Hunter pro utgaven, så langt alt vel. Det står en Weaver grand slam 4-14*40 på den med en atec demper. Får ikke skutt meg inn sideveis, skrur max ut til høyre men mangler fortsatt ca 10-12 cm for å komme i senter :( Har prøvd følgende: Byttet montasje,prøvd annen kikkert og annen demper.Desverre med samme resultat :( Har sjekket at alle skruer sitter godt på våpenet. Kan det være Skinne/kasse i forhold til løp som er galt?? Burde jo ikke vært levert ut med slike problemer :roll: Hva synes dere jeg burde sjekke/gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte denne ferdig skrudd sammen,som en ren hunter pro i cal 22. Skrur jeg motsatt vei ender jeg bare lenger og lenger ut til venstre. Så kikkertene er det ikke noe galt med, børsa ble bestilt rett fra importør. Pakket den selv opp av esken,som komplett våpen. Som bestilt

Link to comment
Share on other sites

Det kan virke som du er inne på noe av problemet selv, skjevhet. I såfall ville jeg reklamert, forlange å bytte hele våpenet da det ikke er noe særlig med rep. på nytt våpen.

Link to comment
Share on other sites

prøv å demonter rifla og sett ho samen igjen,det fulgte med verkyøy til rilfla,kan jo det er problemet selv om jeg tviler på det.

hadde nok tatt ein tlf til der du kjøpte ho i morgen og forlangt nytt våpen.Slik skal det ikke vere på ei sako,eller noen våpen man kjøper.

Vist du demonterer løpet og lurer på hvor hardt du skal skruve igjenn,så har du rett moment når plastikken på verktøyrt begynner å gi etter.

er det orginale montasjer på rifla di??

Link to comment
Share on other sites

Tar kontakt med forhandler i morgen,vil ikke skru å event lage merker på den. Viss det event blir en reklamasjonsak,ser ikke helt at det er min jobb å skru å demontere. Å prøve å rette feil,på et splitter nytt våpen. Takk for råd å svar :)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg løsnet på pipa med umbrako nøkklen som fulgte med,og stramet til igjen med samme resultat. Reiser innom forhandler i morgen for å klarlegge hvor skevheten kommer i fra. Pipe el base. Har nå prøvd alle muligheter med hensyn til flere kikkerter flere montasjer og 2 forskjelige dempere og skudd uten demper . Allt med samme negative resultat :cry: Håper på en oppklaring i morgen :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hvilket montasjesystem er det på låskassa? Er det et intergrert basesystem som er kileformet som det er på de større sakomodellene. Hvis ja, så må ikke kikkertringene festes fremme på basen men bak. Om man setter ringene fremme får man en skjev kikkertmontering.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg hadde akkurat samme problem med min Quad varmint. kunne ikke skru den mer til høyre(eller var der venstre?) samlingene med kulene satt 1 cm til venstre for trådorset. jærla irriterende, men jeg skrudde fra hverandre kikkert og rifle, og fikk lirket en tynn metallbit/tråd mellom festet og rifla. nå er den en drøm å skyte med <3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...