Jump to content

Bark River kniv


Ilatad

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd kniver fra bark river? Ble litt forelsket i "Rising Wolf"

 

yhst-98550613633937_2150_53039137

 

Den har A2 stål og hardhet på 58rc

Så vidt jeg har fått med meg skal A2 være et brukbart knivstål?

 

 

"Drop point hunter" var også en flott kniv

 

1355.jpg

 

Men er litt mer usikker på hvordan stålet er i den

Blade Steel: 154cm @ 58rc

 

 

http://www.barkriverknifetool.com/index.asp

Link to comment
Share on other sites

154cm er i hvertfall samme stål som i Leatherman Skeletool CX. Hardheten på denne finner jeg ikke i farten, men jeg mener å huske at jeg har sett rc58 på denne også en gang i tiden.

 

Hvordan dette stålet er til jaktbruk har jeg ingen formening om, men for øvrig må jeg si meg meget godt fornøyd med bladet på Skeletoolen. Nå har jeg ikke så veldig stor erfaring med amerikanske kniver, men dette er i hvertfall den eneste jeg så langt har vært fornøyd med eggen på. Nå har sikkert dette like mye med slip, som med stål å gjøre, men uansett så er inntrykket bra.

Link to comment
Share on other sites

A2 er et greit stål til generelt bruk. Hakket mer slitesterkt enn karbonstål og lavlegerte stål som O1.

Det er forøvrig ikke rustfritt.

 

154 CM er et rustfritt stål best egnet til jaktkniver. 154 CM og ATS 34 var de "store ståla" i statene før S30V kom på markedet, og fortsatt endel brukt.

 

Kvaliteten på de jeg har har vært grei. Det er masseproduksjon, men mange håndoperasjoner, så produktene er ikke så langt ifra "custom". Fint vært kronene.

Slirene er stort sett ræl da. Litt for tynt og mykt lær.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...