Jump to content

Fiocchi Tundra i gammel sideligger


Engan

Recommended Posts

Er vel ikke alle som har like lett for prosentregning. Skal vel være 15% tyngre. :mrgreen:

 

En annen ting. Det ser ikke ut som at noen selger nr 6 i 12,5.

9,5-versonen vil jo ikke være bedre enn vismuthagl.

 

Jeg ønsker meg en patron med 36g nr 6 med egenvekt 12,5 og utgangshastighet på minst 400m/s. Da kunne jeg brukt en patron til omtrent alt fuglevilt.

Remington Wingmaster HD har en slik en. Ulempen er harde hagl.

Link to comment
Share on other sites

Tok ei Rype på bakken i vinter jakta med 3èr Fiocchi Tundra magnum på 25 m hold, men fuglen fløy videre. Så ble mildt sagt overasket og gikk for å befare skudd stedet. Der kunne jeg konstatere at skuddet var midt på fugl, men måtte blitt litt spredning i svermen og derfor kun skadeskutt.

Blodspor ledet til fuglen 100m unna. Så da gjorde jeg det samme og fuglen datt om dau. Så nærmere på det så var det ikke mye skadet på viltet og dette skuddet gikk likt som første skuddet.

 

 

Skal ikke si at dette er noe dårlig patron, men tror 3 på vinterrype kanskje er litt for stort? og derfor kan dette oppstå?

Vet ikke hva jeg skal tro, men brukte 6 tinn zink skudd vinteren 09/10 og da datt rypa rett om og det er sånn billig ammo.

 

Skal faktisk ta å test skyte denne ammoen iløpet av helga på papp plate.

 

Skal kjøpe ei eske med 5-6 hagle og testskyte til høstjakta 2011, da jeg bare hører "alle" skryter av Fiocchi Tundra. Kan jo ikke gi de opp etter 1 forsøk?

 

Føler å snakke om ammo til hagle, blir veldig synsing, så føler det er litt det jeg gjør nå 8) Skal test skyte i helga, så får vi se, skal ta med et kamera å ta bilde av spredningen.

 

For jeg legger gjerne 500 spenn på bordet for ei eske med bra hagle skudd.

Link to comment
Share on other sites

Nei Jibrag :( dessverre så har jeg ikke noe dødt vilt til å teste på og bilde jeg tok var ikke noe å skryte av for du klart ikke se spredningen godt nok til det var verdt å legge ut.

 

Brukte 3/4 trangboring og 2 skudd på 2 skiver med nok så likt resultat 25 meter hold. Ble åpning i svermen litt til høyre for senter som kunne vært stor nok til ikke å felle ei rype. Begge plakatene så veldig like ut også.

 

Så ble ikke så veldig mye klokere denne gangen :?: Har vært ei travel helg så ble ikke så mye tid til å skyte på papp, men skal gjøre dette flere ganger og sette av mer tid til å gjøre det litt mer omfattende, og det ser jeg fram til 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...