Jump to content

Blasermontasjeproblem


Mjøllner

Recommended Posts

Fikk i dag min Blaser R-93 Offroad i posten. Originalmontasjen ble montert, på med 30mm ringer og så på med kikkerten (trodde jeg). Det var rett og slett ikke plass til tårn og lysbryter mellom ringene. Jeg har en USOptics 3.2-17x44 jeg skulle montere på denne riflen, men dette ser ut til å utgå. Hva er beste løsning her?

 

På forhånd tusen takk for hjelp...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Avstanden fra ring til ring er rett og slett for liten. Tårnet pluss lysbryteren bygger for mye.

 

Finnes det skinne til Blaseren altså? Jeg trodde det bare var originalmontasjen det gikk an å få tak i.

 

Edit: Fant skinne på eurooptic ja. Er det noen her inne som bruker denne? Er veldig opptatt av muligheten til demontering/montering av kikkert uten treffpunktforandring.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har kjøpt picatinny rail for Blaser fra euro optic. Valgte denne løsningen fordi jeg skulle montere en Ior-kikert som har 35 mm mellomrør og da hadde jeg ikke så mange andre muligheter. I alle fall fant jeg ikke noen alternativer. Ulempen er at montasjen blir litt høy og at hele montasjen med kikkert blir nokså tung (tung kikkert, mye glass). Det må også sies at Blaser montasjene er vel ikke spesielt lave uansett. Løsningen fungerer ok for meg. Jeg ser ikke bort ifra at at en kreativ børsemaker kunne modifisere den blasermontasjen du har på en eller annen måte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...