Jump to content

STI SPARTAN vs Remington 1911 R1


villmannen

Recommended Posts

Tja...hva skal du bruken den til? Til koseskyting så kan det jo være litt stas med en gammel kriger.

 

Har du litt høyere ambisjoner så ville valget vært enkelt( da jeg har sett nok av gamle slarkete Remington Rands og colter): Spartan! De blir visstnok bygget på Filipinene men det tror jeg har lite å si; den gjennomgår nok en heftig kvalitetskontroll hos STI! Jeg har selv en Lawman, og den er....øyestenen min!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sjekke ut R1 nermere. Den tiltalte min smak iallefall. M.h.t. kvalitet, bør de være ganske like. Utstyrsmessig har den ene justerbare sikter og dobbeltsidig sikring, men trenger man det? Siktene på R1 ser en del større og solidere enn på en mil.spec. iallefall. Uansett er det ikke snakk om noe fintunet produkt fra noen av dem. Det får man ta på kjøkkenbenken event.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

I november så jeg på en Remington 1911R1 på Gjøvik, sammen med en STI (ikke Spartan = laget i USA).

 

Jeg ble ikke imponert over Remington'en det var slark mellom ramme/sleid, den ligger kvalitetsmessig langt etter S&W (men så er det jo prisforskjell på nesten 2 gangern).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg var å hentet min R1 E på Gjøvik på torsdag, kjørte igjennom 100skudd i helga, og den er helt super! Vurderte STI Trojan og R1, hadde det ikke vært for at jeg trengte ny presse og div hadde jeg muligens tatt Trojan, men hadde ikke byttet den i en Spartan... Og den er rimelig tight, ikke noe rakkling...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Gleder meg å høre at R1'en svarer til forventningene. :D:D:D

Noe annet enn en minimal slarkete tilpassing mellom ramme/sleide vlle overaske meg. Samme produksjonsteknikk er da tilgjengelig for alle i denne bransjen pr. idag.

Tipper det hele skjyldes en aldrig så liten sammenblanding mellom WW2 produsert og dagens R1 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Eg fekk min Remington 1911 R1 enhanced for litt over ei veke sidan. Må sei meg MEGET fornøyd med den. Avtrekket er heilt nydelig etter min meining, å dette er jo justerbart og :winke1: Ilag med fiberoptisk framsikte å justerbart baksikte, så funker det meget meget bra. Så eg kan annbefale den på det sterkeste :D PS: Ingen slark i min R1 heller :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...