Jump to content

Fritak fra jegerprøve.


Pistolmannen

Recommended Posts

Min far er gammel jeger men sluttet å jakte når vi var små å det ble hus barn å jobb som tok all hans tid.

Så spørsmålet mitt er om han må ta jegreprøve (noe jeg har trodd)?

Han har betalt vilttrygd fra midt på 1960 tallet og fram til midt på 80 tallet.

Siden han har en sønn(les megselv) som er langt over snittet inntr. i jakt våpen og fiske har det blitt tent en gnist i jaktnerven til gubben.

Har hele tiden fortalt pappa at han må melde seg på jegerprøven, men leste i en annen tråd her at det muligens kan la seg ordne siden han er gammel jeger.

Noen som har litt info på dette?

 

Mvh. en som vil ta med far på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd å taste inn personnr. til pappa der men det kommer opp en side som sier at siden kan ikke vises. Men mitt nr funker.

Men gubben har jo aldri betalt jegeravgift det er for nytt. Han måtte i banken å betale det han kaller vilttrygd eller noe sånt. Hva sier regelverket?

Link to comment
Share on other sites

Skal han slippe unna å ta jegerprøven,så må han dokumentere at han har betalt viltrygdeavgiften en eller flere gang før krav om jegerprøve ble innført.

Kan han ikke dette eller at jegeregisteret har din far i sine papirer som en"sovende jeger",så er det ingen vei utenom..han må ta prøven.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...