Jump to content

Rødpunkt på Benelli Comfort


Klondyke Bill

Recommended Posts

Noen bekjente kjøpte Bennelli Comfort med Zeiss rødpunkt på, det lille. Det ble montert av børsemaker på en Piccatinny skinne. Pent...nei, men virker bra. Dette var ment til grisejakt. Men den som skjøt flest mente rødpunktsiktet var overflødig. Det gikk visst så jævlig fort for seg, at det ble rein instinktskyting.

Bruker selv Aimpoint Micro på kombi'n min, og er fornøyd med den.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel forholdsvis nytt, så det er vel begrenset med erfaring rundt omkring. Selv vet jeg om en som bruker et slikt. Han driver en jaktbutikk på Steinkjer som heter Sportshytta. Tlf. 74 16 22 11

Forsto det nesten slik at han hadde skaffet seg Benelli Comfort på grunn av dette siktet. Og siden han driver butikk, så går det jo an å ringe å spørre og mase.

 

Ser ut som om prisen er det halve i utlandet.

 

Her er en tråd om dette. Ble ikke mye klokere her heller. viewtopic.php?f=24&t=50735&p=565700

Link to comment
Share on other sites

Har en SpeedBead på comforten min jeg, kjøpte den fra USA for 1350 kroner. Er veldig fornøyd med den, og så er den lett å ta av uten å måtte demontere hele børsa. Men vær klar over at dersom du setter den på, og så en gang vil ta av hele stasen, må du ha en ny shim, da du må fjerne de tappene som sitter på shim'en for å få på plass SpeedBead'en

 

Bare spør om det er noe du lurer på.

 

.Thag

Link to comment
Share on other sites

Har et Burris Fastfire, som er SpeedBead, bare med Picatinny/Weaver-montasje. På mange måter billig ræl, men antagelig godt nok for normal bruk (er du vant med f.eks Zeiss, så er dette nedtur). Det du får er et siktebilde som i liten grad forstyrres av rør eller lignende. Klart og fint rødsikte i dagslys, mindre godt i skumring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...