Jump to content

Bygge billig jaktfeltrigg.


Pistolmannen

Recommended Posts

Har i dag vært hos den lokale våpenbutikken å sett meg ut en mauser M98 som jeg lurer på.

Kassa er merket hær å er sikkert hauggammal men virket tight å fin. avtrekket var angivelig ombygget å etter mitt skjønn meget behagelig. Stokken var meget lys i treet så matriale er meg ukjent men likte fasongen. Stokken har ganske så høy kolbekam og pistolgrepet var mye rettere enn på en klasisk jaktstokk. Var Kongsberg merke på stokken, Noen som har litt info?

Pipa er av den gamle trappede typen med store åpne sikter.

Mine planer var i første omgang å fjerne det store kornet å basen til skuret, er dette loddet på? hva for lodding er det? Må jeg varme med oksygen/acytilen. er redd for å varme for mye.

Eller er det lurest å slipe det bort? uten at det blir varmt.

Noen som har noe info til meg på slike våpen? er helt ukjent for meg. men børsa lå så godt til meg å prisen var behagelig.

Dette våpenet skal kun brukes til jaktfelt og trening. ikke jakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke har fått med deg denne.så kan du begynne å se om du kjenner igjen stokken her.

viewtopic.php?f=14&t=18105

Ang selve børsa. så har den nok vært innom hæren. Er det montert baser på den? hvis det er det, så står årstall den er laget på under bakre base. under framme står produsentkode,som vil avsløre hvor den er laget.

Hva har børsisen hos forhandleren uttalt om tilstand på løpet?

kaliber?

er det gjort noe med sikring?

ang avtrekk,så må man skille børsa for å kunne se hva slags dette er. kan være et m67 eller timney.

Om børsa vil fungere er det faktisk du som må finne ut. hvis den passer deg så er det ingenting i veien for å kunne bruke den på bane. hva jeg ville sett på var løpet. det går fort noen tusen i bytte i av løp,avhengig av kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...