Jump to content

Takk fra Vestnes PK til gode hjelpere i stevne 1115011


vingemutteren

Recommended Posts

I dag (går har det vist blitt) arrangerte Vestnes PK stevne i VM og luft. Dette tiltross for at halvparten av funksjonærene meldte avbud (vi arrangerte med tre personer totalt, + hjelpende hender fra tilreisende skyttere).

 

I den forbindelse hadde vi (som vanlig) endel tekniske problemer / manglende kunnskap vedrørende våre elektronikk skiver.

 

Vi i styret for Vestnes PK vil derfor rette en stor takk til de to som hjalp mest til med å få dette stevnet av stabelen på en ellers grei måte.

 

Hjelpen besto av:

Teknisk assistanse fra en person fra Fannefjord PK, og en person fra Molde PK (ekstra takk til sistnevnte for all tiden som gikk med på å lære meg ting jeg burde ha kunnet :oops: ).

 

Uten dere to, hadde vi slitt en god del mere enn vi gjorde (kan ikke få si nok takk for hjelpen, som gjorde at vi klarte å ta unna køen av skyttere). Navn skal jeg ikke komme med på nett, da de selv vet hvem de er (de får si fra selv om hvem de er, om de ønsker å sole seg litt i glansen :wink: ).

 

I tillegg vil jeg berømme Support hos Megalink, som ordnet opp når jeg sto helt fast (det ordnet seg og alle data ble reddet inn i MlRes fra luftbanen :D ).

 

Ellers vill jeg takke alle tilreisende for oppmøtet. Selv om jeg ikke hadde 5 minutt for hele dagen, hadde jeg det utrolig kjekt og trivelig. Jeg tror forøvrig vi kom opp i 37 starter, noe som jeg ikke kan huske å ha sett på et bane stevne hos oss før. Og ekstra hyggelig var det at to av disse var jenter i U12 (skal se om vi ikke kan få tak på ett par skikkelige stoler til de yngste på luftbanen, noen som har gode ideer om slike ?).

 

Stevnet ble preget av mye godt humør og glede, som satte en virkelig trivelig tone for hele dagen.

Dette tok den enkelte skytter med seg til oss, og det vill vi takke for. Det er aldri noe stress å arrangere stevner, når man har så skyttere med så godt humør rundt seg som i dag (det bruker å være bra ellers også, men i dag synes jeg det virkelig var ekstra trivelig i skytterhallen).

 

Om det er noe jeg vil beklage, så er det at jeg ikke hadde anledning til å prate mere med de fremmøtte da påmelding etc. tok sin tid (dere som var der skjønte nok at vingemutteren hadde nok å gjøre på i dag :wink: ).

 

Appropo påmelding, der gjorde vi som vi pleier, med å la folk som melder seg på få melde seg på neste lag med engang.

Dette bruker normalt å fungere helt greit, men da vi hadde noe flere skyttere i dag enn vanlig har vært. Begynner vi å lure på om dette var helt rettferdig.

 

Vi vurderer for fremtiden, å gjøre det slik at de som melder seg på. Ikke utenvidere skal få melde seg på neste lag på direkten (tanken var å la de melde seg på ett lag lenger bak, med mulighet til å bli flyttet opp på eventuelle ledige plasser når laget de skyter på er ferdig). Dette da jeg observerte en og annen som måtte sitte å vente lenge, fordi de var lenger bak i køen under påmeldingen.

 

Jeg lurer på hva folk mener om dette?

 

 

Tilslutt vill jeg si at for de som vurderer elektronikk på bana, ikke bruk trådløse løsninger mellom de forskjellige maskinene man måtte ha. Hadde ikke vi fått opp fast kabel før start av stevnet vårt i dag, hadde vi slitt noe helt utrolig (vi hadde ett data party ett annet sted i bygget, som slo den ellers så ustabile trådløse løsningen vår helt ut).

 

Tusen hjertelig takk til alle fremmøtte på søndagens stevne på Vestnes, dere er alle hjertelig velkomen tilbake (og ta gjerne med dere noen flere lagvenner når dere først er i farta). :D

Link to comment
Share on other sites

Slutter meg til at det var et trivelig stevne, selv om jeg registrerte at Vingemutteren & Co var rimelig stresset i perioder.

 

Jeg var selv en av dem som stod såpass langt framme i påmeldingskøen at jeg fikk skyte fin og grov i hhv. første og andre lag. Hadde ikke hatt problem med å stå over til tredje lag, ja resultatmessig ville jeg sikkert profitert på en drøy times pause mellom de to startene. Mitt råd er at alle oppmøtte skyttere får slippe til en gang før noen begynner på sin andre runde.

Link to comment
Share on other sites

Tanken er at de som melder seg på to lag, ikke blir flyttet opp før føste lag så og si er ferdig (om der er ledige plasser).

 

Stresset ja. :roll: Er nok ikke så rart, når man må lære å svømme på gamle måten (man blir kastet uti, og så får en karre seg så godt en kan til land selv :wink: ).

 

Verre er det at vi hadde (har?) noe problemer med at det manglet data (lavt trykk, ubehandlelde skudd etc) fra standplass maskina til kontormaskina (er vistnok fikset manuelt, da dataene fantes på monitorene). Jeg har uansett ennå ikke helt oversikten over dette, og hvordan slikt skal ungås for fremtiden (elektronikk krever litt annen kunskap enn papp har jeg skjønt).

 

Ellers takk for at du syntes det var trivelig hos oss, vi prøver å bli bedre. Det er flott at dere skyttere tar med dere godt humør til skytebana, det er det som gjør det så trivelig.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

.

 

Vi vurderer for fremtiden, å gjøre det slik at de som melder seg på. Ikke utenvidere skal få melde seg på neste lag på direkten (tanken var å la de melde seg på ett lag lenger bak, med mulighet til å bli flyttet opp på eventuelle ledige plasser når laget de skyter på er ferdig). Dette da jeg observerte en og annen som måtte sitte å vente lenge, fordi de var lenger bak i køen under påmeldingen.

 

). :D

 

Dette burde gjennomføres i lovs form.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett folk som har kommet "litt" for sent til påmeldingen.

Da blir de sittende 2,5 timer til de er dems tur til å skyte.

Ofte ser en at folk bare går hjem igjen når de skjønner tegniga med hvor lenge det blir å vente, det gjør jeg selv også.

Er grenser for hvor gøy det er å skyte (vente)

 

På den annen side kan mye av dette løses ved at det benyttes forhandspåmelding, som flere klubber har innført :D

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat hatt kurs fra Megalink fredagen før stevnet 27/2. :oops:

 

Og selv om det var interesangt, så føler jeg at det blir for lite papir (kun prat og ingen kurshefter / skriftlige eksempler). Slik at det en husker når en reiser hjem, er borte dagen etter.

 

Ellers er Megalink sine eksempler på nett i hovedsak rettet kun mot DFS (ja jeg vet det ikke er store forskjellen, men det er enklere når eksemplene er kjente).

 

Kort sagt, kokebøker er gull verdt (skal lage min egen etterhvert).

 

Det gode er at programversjon versjon 11 er på vei ut dørene hos Megalink nå (denne eller neste uke), og jeg har endel forhåpninger til denne programvaren (det kommer en revisjon av 11 om vel en månedstid, der de nye rangeringene for felt er tatt med). Da enkelte ting er mer4e automatisert (om man så ønsker enn i nåværende versjon). T.d. Skal det være mulig å velge under oppsett, at ML leder skal følge ML Res. Hva angår skivefølsomhet og kategori (man slipper altså å huske å endre skivefølsomhet i lag for lag ved mikset Fin Grov skyting som man må i dag).

 

Enklere, og mere funksjonelt. Kort sagt, fremtiden ser lys ut for Megalink brukere. :D

 

Om vi som brukere kan lære oss å bruke systemene da. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det fine med Megalink er at det går fortere å arrangere stevner for de som kan det.

 

Det dumme med Megalink er at det er så inni helvete vanskelig og komplisert. Det er alt for mange muligheter for en stakkars bruker som kanskje bare har gått et dagskurs for å prøve å lære noe som tar 14 dager å lære pluss månedlig oppfølging etterpå.

 

Mye av dette kommer fordi det er så mange forskjellige programmer innen skyting. Et program for silhuettpistol krever at en skytter skyter på 5 skiver, mens ingen andre program har det slik. I tillegg kommer dette med avstander inn. For pistol: 10, 25 og 50 meter, for rifle: 10, 15, 50, 100, 200 og 300 meter.

 

Megalink, hvis dere skulle komme over dette: GJØR TING ENKLERE! Dere vet å få tak i meg, jeg stiller gjerne opp gratis som rådgiver.

 

Vingemutteren: Gjør det til en vane på treningskveldene å sette opp stevner slik at dere får det i fingrene, hvis dere ikke allerede gjør det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...