Jump to content

Sauer sideligger fra ca 1950. Verdi?


sunnfjording

Recommended Posts

Egentlig burde de vert verd mere enn mye av skrapet som blir solgt i dag, for kvaliteten er udiskutabel. Men sideligger er det vel nesten bare oss avvikere som liker lenger samt at de ikke tåler stålhaggel, gjør at de fleste ikke vurderer de en gang. Så en pris rundt 3000,-kanskje. Såfremt den ikke er helt spesiell.

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg noen ekspert på disse haglene, men verdien er ofte ikke så veldig høy, for de er sikkert laget i mer eks en bibelen. Er treverket pent, så drar det opp endel. Har vært plaget med at treverket på disse haglene har med åra blitt sprøtt og sprukket. Har sjøl ei sånn Sauer halge i mitt våpenskap også(tror mi å er fra 50 tallet engang). Min er fin i stålet, men dårlig i treverket :cry: . Har prøvd å skaffe donor hagle, men ikke funnet noen med bedre kolbe og forskjefte ennå. Det har vært min bestefars kjæreste eiendel denne haglen, så jeg har lyst til å stæsje den opp i god stand igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det er igrunnen rart at ikke flere velger sideligger hagle. Nå er ikke jeg lenger den store hagle jegeren, men sideliggere synes jeg har en veldig god balanse, og er veldig behagelige og mer treffsikker å skyte med en feks over/under våpen.

 

Det er nesten så folk snur seg etter en når en kommer feks på banen med en side ligger ja :D . En trenger ikke å være en avviker, med krok pipe, tweed klær, Land Rover og setter med stamtavle for å ha sideligger. I mine øyne er den beste haglen en sideligger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...