Jump to content

Hetteisetter fra Lee


Tyren64

Recommended Posts

Hvis det er tennhettemagasinet som henger å slenger på pressa så er jeg enig at det virker skrøpelig, men for min del har den fungert prikkfritt til nå (2-3000) riflepatroner på 2 år. Liker godt det at du bare kan riste litt forsiktig fra side til side på magasinet for å vende de tennhettene som ligger opp ned..

Link to comment
Share on other sites

Ja skjønte ikke helt om det var den tennhettedispensern du sikta til?

 

Syns og den virker nærmest latterlig skrøpelig, men som vanlig så FUNGERER LEE utrolig godt :) Kan være greit å gjøre det til en vane å kaste et blikk på hetta for å forsikre seg om at den ligger rett vei, før den går opp i hylsa. Den har litt lett for å mate feil.

 

Og min mater aldri ut de to siste hettene, av en eller annen grunn :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er snakk om "Lee ram prime" -den med et gjenget stykke som skal på toppen av pressa og hvor man setter i hylseholderen- så kan jeg gå god for denne. Jeg har så og si utelukkende brukt denne gjennom 15-16 år med lading uten at den har blitt byttet ut. Dette verktøyet synes jeg gir uovertruffen "feeling" når jeg setter i hetter.

Link to comment
Share on other sites

nei, denne er et lite plast stykke som festes med to skruer vertikalt oppe på selve pressa, så settes hettemagasinet ned i dette. Fra magasinet går det så et "rør" som ender i en liten dispenser som man må trykke på for hver hette som skal ut.

Settet heter "Lee Anniversary kit w/breech lock press" dette magasinet heter "safty primer feed"

Så ja, jeg er litt skuffet over utstyret, samme vekten som er i denne pakken. minner mere om "dokkestue" leker, Å ikke ting som skal veie sprengstoff.

Men får vel bare vente til jeg får kulene sendt, så får jeg teste utstyret. Mulig det virker bedre enn det ser ut som :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så ja, jeg er litt skuffet over utstyret, samme vekten som er i denne pakken. minner mere om "dokkestue" leker, Å ikke ting som skal veie sprengstoff.

Men får vel bare vente til jeg får kulene sendt, så får jeg teste utstyret. Mulig det virker bedre enn det ser ut som :lol:

 

Hei. Det virker pinglete, men det fungerer. . Vekta fungerer helt ok, veier rett gjør den også. Har kontrollmålt den flere ganger, og det er rett hver gang. Det er mye som fungere fint selv om det er / ser "billig" ut. Har det samme selv, og har ladet mye med det uten noen form for problemer. Men det er viktig å sette seg ned å bruke / trene på utstyret, stille inn dier, trykke ei kule for langt inn, helpresse noen hylser, måle hylser, teste de i kammeret på rifla, frese hylser om de trenger det osv.... Det finnes bøker og videoer på nettet, men man lærer best ved å prøve og feile selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...