Jump to content

22 lr på rev??


bak308n

Recommended Posts

Sånn eg forstår det så stiller han et spørsmål om det er mulig. Og ja det er det, men med et velplasert skudd, ville ikkje gått over 50 meter. 22 lr går faktisk gjennom det meste, er fart i den lille tassen. Men ikkje gjør det, fare for skade skyting er stor. Ville gått for en med mer gnuff i :)

Link to comment
Share on other sites

Ja det er forbudt i Norge,men lov i andre land etter det eg forstår. Eg lurer på kva folk syns om forbudet, er det fornuftig? Om ein held seg til korte hold la oss sei 50m eller kanskje 30m så burde vel 22lr vere tilfredstillande?

Er det forresten nokon som hugsar når dette vart forbudt? Kan det ha vore då viltloven kom i 1981? 22lr high speed ammunisjon i dag er vel kraftigare i dag enn det som var tilgjengelig den gong?

Link to comment
Share on other sites

Ville gått for en med mer gnuff i :)

 

er vel helt nødt til å gå for noe med mer gnuff om man skal holde seg på riktig side av loven her

Spørsmålet som ble stilt er om det er mulig på ca 30 meter, ikke om det er lov eller ikke. For å svare på spørsmålet; ja det er mulig.

Link to comment
Share on other sites

22 lr går faktisk gjennom det meste

Joda, men hvor mye skade gjør den på vei gjennom? Hadde aldri turt noe annet enn hodeskudd (og det tør jeg heller ikke pga små marginer) på rev og større. Jeg liker .22en, men det er en puslete patron for puslete vilt.

Link to comment
Share on other sites

Lurte bare på om det er nåken her som har prøvd å felle rev med 22 lr ?? trur dåken det går på ein ca 30 m??:) nåken med erfaringer?

 

Det er kun lov til å skyte vilt opp til hare størrelse men ikke hare med 22LR. Pga dette stenges tråden for ytterlige synspunkter/meninger

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...