Jump to content

Erfaringer Heldemper


Guest loudenboomer

Recommended Posts

Guest loudenboomer

Det er en del tråder som kommer inn på Alm's .22 heldempere, men skulle gjerne ha lest litt flere erfaringer. Har du en slik, skriv inn dine meninger. F.eks Presisjon, bruker du den på jakt? og er du fornøyd generellt?)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er den heldige eier av en Voere bolt rep. med heldemping av Alm. Meget fornøyd med dempingen. I allefall i forhold til venner av meg med halvautomater og dempere som parker hale og SAI.

Den demper bra både med standard(siden denne blir sub ,grunnet det korte løpet.)og sub.

Så vidt jeg vet er det ikke anbefalt å bruke raskere ammo da deler av innmaten i demperen er plastikk.

Med mine beskedne evner, grupper den innefor en femkroning på 50 meter.

Bruker den på skjære og due med god effekt.

Jeg vil i allefall anbefale den på det varmeste. Løp og kjøp :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en heldempa cz 452 vamint frå alm. Og det er nok ei av riflene mine jeg aldrig kjem til å bytte ut..

rifla er lett å hendig (100cm lang)

jeg har skutt i hvertfal 300 skadefugler med denne på to år. meget bra presisjon og meget lite lyd :D

 

grunnen til att eg valgte varmint er den rettere kolben som passer bedre ved bruk av kikkertsikte.

 

ANBEFALES!!!

Link to comment
Share on other sites

Har en heldempet 10/22 og har også akkurat fått heldempet min Sauer 200STR i 22lr og satt på en KKC stokk.

Veldig fornøyd med begge. 10/22 liten og lett med foldekolbe. Demonteres lett og puttes greit i dagstursekken. Presisjon ca. 50-øringen på 75 m. Lite smell - og mest fra låskassen.

Sauern er en drøm!! :lol: Fin ballanse med KKC-stokken. Med god og stødig stilling skyter jeg den gamle tiøringen på 75 m - eller bedre. Og ingen smell - bare plupp :mrgreen: .Takk Alm - dette var en fornøyelse selv om Sauern kom på i overkant av 10 lapper inkl. KKC-stokken m. bedding og spesialtilpassing av demper. Beddingen av stokken vart gjort fordi jeg også benytter 6,5x55. Nå mangler bare Modulær -5 rifledemper fra A-tec til denne. Noen som vet hvor mye jeg evt. bør kappe løpet og dreie ned tykkelsen? Er litt redd for effekttap og endring i skuddbildet med og uten demper. Kanskje jeg skulle kjøpe et løp i 308 til dette formålet?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heldemper fra Alm er himmelen. Grei presisjon, men så var det ikke for presisjonen jeg kjøpte rifla. Dempingen et fantastisk, lyden fra mekanikken overdøver smellet med standar ammo, så absolutt ingenting å klage på der. Demperen er enkel å ta av for rengjøring. Ser/hører at det havner endel rusk i den bakerste delen av demperen, som bare er et rør der lufta kan utvide seg (fange lyden). Mesteparten av dette faller fint ut når jeg demonterer demperen, men noe er smeltet fast inne i røret. Dette må skrapes vekk med en kopperbørste el. hvis du vil ha det ut. Men det har ingen/liten effekt på dempingen. Selve løpet blir også nokså godt dekket me blyrester, men er lett å rengjøre med en børste. Fremre del er fyllt med plastlameller, disse kan enkelt tas ut og rengjøres, bare man setter dem inn i rett rekkefølge igjen. Jeg renjør rifla etter ca 3-500 skudd, men hadde nok ikke trengt å gjøre det så ofte. Men alt glir jo bedre hvis det er rent. Av ammo har jeg testet alt fra cci og endel winchester. Cci standar er absolutt det beste for meg, total demping, grei presisjon og prisen er et piss i havet. Demper også minimag fra cci ganske godt, men med enkelte "bråkere" innimellom. Winchester ammo unngår jeg helst, da denne (standar) bråker mer, og sliter med å gjøre rifla halvauto. Stinger funker fett i rifla, men demper har liten effekt på disse.

Fajen Siluette stokk, mye dyrere, men så mye finere og bedre enn standar stokker.

Billig 3-9x40 kikkert som sikkert blir byttet ut engang.

Pris totalt, ca 10000kr. Dyrt, men angrer ikke ett sekund, faen så gøy leketøy.

 

dalsnutblomstsalong068il6.jpg

dalsnutblomstsalong069se6.jpg

dalsnutblomstsalong073jf2.jpg

http://img79.imageshack.us/img79/1326/dalsnutblomstsalong073mv9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...