Jump to content

Morsdags middag!


Mauser68

Recommended Posts

Ja, Søndag var det morsdag, og det forplikter for oss som har ei mor, eller er sambuar/gift med ei mor til ungane våre.. Og i år, so passa det utrulig godt, mor mi reiste til Danmark før helga, i lag med søstra mi, på kose og handletur, så eg ba om at ho kjøpte med seg litt andebryst filet`er, som eg kunne kose meg med.. Dei var opptint når dei kom her til lands på Fredag, så eg la dei fint i kjøleskapet for å bruke dei på Søndag til kosemat på morsdagen..

 

Så eg tok ein handletur på Meny her for å finna litt gode ingrediensar og litt nye ting, og planla ein 3 retters meny til fruen og mor mi.. Mi kjære mor ville ikkje ta seg betalt for andrebrystene og hadde heller ikkje smakt dette før, så då inviterte eg heller ho og sambuaren på middag.

 

For å laga ein skikkelig fin morsdagsmeny, so treng ein i grunn kun 1 ting, øl, faktisk ein del øl av gode og artige varianter..Eg hadde samla eit par flasker med godt øl og så var eg på polet på Lørdag og kjøpte vin i morsdagspresang, samt eit par flasker med godt øl i tillegg. Eg fekk huset for meg sjølv, mor i huset reiste på besøk, sånn at eg kunne nyte freden og kose meg med planlegging og sjølvsagt eit par gode øl.. Etter Ægir sitt nydelige porterøl "Natt" så begynte faktisk natta å sige på, om eg ville det eller ei... :mrgreen:

Morsdag1.jpg

 

Vel eg fant ut at karamellpudding det er ein so populær dessert at det måtte eg laga, begynte med dette på Lørdag..

Morsdag2.jpg

 

På Søndagen så begynte eg med å forrett`en.. Eg tok ein heilt enkel variant, som burde væra ein del av alt Norsk kosthold, egg og bacon.. :mrgreen:

Kutta av skorper på brødskiver og laga til små firkanta ruter, smurte dei med smør.

Morsdag3.jpg

 

Så tok eg og fresa dei i steikepanna.

Morsdag4.jpg

 

Så steikte eg litt bacon..

Morsdag5.jpg

 

Baconet blei tørka på eit papir, for at det skulle bli passelig sprøtt.

Morsdag6.jpg

 

Så knekte eg litt egg og skilte plommer og kviten.. For å lage retten litt meir enn ordinær, så posjerte eg eggeplommene. Dessverre så tok eg ikkje bilder av det, men det ein gjer då er å koke opp vatn, ha i litt salt og et par spiseskjeier med eddik i vatnet.. Så senker ein eggeplomma forsiktig nedi, og lar denne koke eit par minutter.

Morsdag7.jpg

 

Så tok eg for meg andefilet`ene, ruta dei opp, som på svineribba, for at den skal løysne feittet litt og at den skal bli meir delikat og fin.

Morsdag8.jpg

 

Her er dei andebrystene ferdig steikt, lekkert og nydelig mat..

Morsdag9.jpg

 

Så surra eg ytrefilet av hjorten i panna, og steikte den under lokk i steikepanna.. Etter steiking, fekk den ca 25 minutter i folie, før den blei skjært opp og servert.. Det holdt fint til å bevare det meste av kjøttsafta på plass..

Morsdag10.jpg

 

Så var det bernaisesausen sin tur..Begynte med å laga ein reduksjon, som består av vatn, eddik, tørka estragon ( skulle hatt sylta estragon, men har ikkje fått tak i det dessverre ), litt salt og kverna pepper.. Sånn ca 1 dl vatn, 4-5 ss med 5% eddik, 1 ts salt og 1 ts pepper.. Reduksjonen skal kokast inn, sånn at det er litt væske igjen, kanskje 2-3 ss..

Morsdag11.jpg

 

Så var det å skille nye eggeplommer, 8 stk brukte eg til denne..

Morsdag12.jpg

 

Dette skal vispast lett, for å få blande eggeplommene skikkelig, og for at ein skal få opp temperaturen på dei til romtemperatur..

Morsdag13.jpg

 

Når reduksjonen har fått kokt nok, så skal ein smelte smør i lag med. Ca 200 gram smør brukte eg her..

Morsdag14.jpg

 

Når smøret har smelta i reduksjonen, så skal dette kjølast ned til ca 30-35 grader, litt under kroppstemperatur. Då er det visst liten sjanse for at du får problemer med at egga skiller seg.. Veit at det er fleire som lager dette med høgare temperatur, men når det skiller seg, så kjører dei eit par dråper med iskaldt vatn i, som dei vispar fort inn.. Men eg har fått lært meg denne måten her.. Her er alt vispa sammen, og den er fin i konsistens, litt kremaktig..

Morsdag15.jpg

 

Så var det til å legge opp på tallerker og lage til.. Eg serverte kuvert, og la alt på fatet, og serverte til gjestene. Det er ikkje så ofte eg gjer, så det var litt moro også, for å få timing med at ingenting blir kokt/stekt for mykje/lite, ingenting skal være kaldt osv.. Det legg litt ekstra press på kjøkkenslavet ( les: meg ) og gjere det på denne måten her.. I tillegg så forvarma eg tallerker i steikeovnen, for å hindre at maten blir så fort kald.

 

Her er forretten zooma inn.. Rista brødskive, med bacon, posjert eggeplomme, og sjy frå hjort.

Morsdag16.jpg

 

Sånn såg eggeplomma ut, når den blei delt opp.. Eg gjorde dette for første gong, så det blei litt mykje kokt i grunn, den skulle hatt nett ein kjerne som var litt bløt, det var planen i alle fall. Dessverre så ødelagde eg den ekstra eggeplomma eg skulle prøve ut tida med, så det blei som det blei..

Morsdag17.jpg

 

 

 

Så igjen, her er bildene, som maten blei servert, forretten..

Morsdag18.jpg

 

Hovedretten, bestående av Andebryst, heilsteikt ytrefilet av hjort, amandine poteter, smørdampa rosenkål, stekt asparges og bernaisesaus…

Morsdag19.jpg

 

Så kom desserten, som var karamellpudding. I tillegg hadde eg ein plan med å karamellisere ananas, men her kjem kokkene til sin rett. Det var rett å slett ikkje mulig å klare på fornufigt vis, eg fekk det ikkje til, det endte med at eg helte striper med flytende karamell over ananasbitene, for så å legge dei til kjøling i kjøleskap med folie over.. Neste dag, var all karamellen smelta, antageligvis pga syrene i ananasen.. Så dette måtte eg ha gjort rett før servering. Smaken var ingenting å sei på, nydelig med ananas med eit godt hint av karamell..

Morsdag20.jpg

 

Nydelig mat blei det, alle var fornøygde, bortsett frå ungane, som ikkje var begeistra for alt med unntak av desserten.. Men absolutt ein fin dag og mødrene var fornøyd, så då var eg det også..

Etter maten blei det ikkje gjort så enormt mykje, kan ein vel trygt sei :yawn:

Link to comment
Share on other sites

Kjære Mauser68

 

Det er din feil at jeg legger på meg..... Jeg blir så sykt sulten av mat-trådene dine, Kan du ikke være så snill og merke dem med "Advarsel" slik at jeg ungå dem??

 

Nei bare tuller, du har ikke heller lyst å komme å bo her.? Jeg sender kjerring og unger opp til dere, og du kommer i retur nedover... Tenk så fett, god mat (du lager den) og jeg kjøper øl på butikken. Ladepresser fast stasjonert på stuebordet. Det er kos det.....

Link to comment
Share on other sites

Det beste jeg får borte hos "sviger" er hvalbiff.

Stekt hvalbitt med brun pepper-fløtesaus, kokt brocolli evt. rosenkål, stekte potetbåter, kokte gulerøtter, kokte erter.

Og en kald "Norrlands Gull" klasse III til.

Videoen er for klasse I. Jeg går for III-eren, ca 7 %. En real øl.

Link to comment
Share on other sites

Takk for fin traad! Lagde selv valentin-middag til kjerringa den 14ende. Tok meg god tid og middagen var god den, og da det kom til dessert og kosing saa ble det ikke noe av det, da vi begge sovna paa sofaen... Farlig med god mat, en blir saa troett! :wink:

 

Saa neste valentin-dag tror jeg det blir en salat eller noe annet lignende som ikke gjoer at en slukner som ei lampe etter endt maaltid...

 

Saa hva er det perfekte romantiske maaltid for seg selv og kone uten at begge sovner paa sofaen...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...