Jump to content

Møte opp på skytebanen


Fjellsokningen

Recommended Posts

Begynner på sikkerhetskurs hos Bergen Pk i april :P

 

Det jeg lurer på er om det har noe for seg å møte opp på banen før påbegynt sikkerhetskurs. Bli kjent med folk og miljøet? :)

 

Har ikke tidligere vært på skytebane. bare utmark med familie. Har forstått det sånn at håndvåpen egentlig ikke er tillatt der. :oops:

Har bare vært en påsketradisjon siden jeg var guttunge. :D

 

Er det noen her fra Bergen Pistol klubb foresten? :?:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har ikke tidligere vært på skytebane. bare utmark med familie. Har forstått det sånn at håndvåpen egentlig ikke er tillatt der. :oops:

Har bare vært en påsketradisjon siden jeg var guttunge. :D

 

 

Det stemmer ikke.

 

Hvordan er reglene når det gjelder skyting med håndvåpen på privat eiendom/utmark ?

Link to comment
Share on other sites

Hei Fjellsokningen og kjekt at du vil begynne å skyte med oss i Bergen Pistolklubb.

 

Det er berre å stikke innom på bana om du ønsker.

Da vil eg anbefale laurdags formiddag no for tida. Da er det nok ein del folk på bana.

Ingen fast treningsprogram da, men litt skyting og generelt prat. Elles ein del stevner. Kretsmesterskap i spesial neste helg kl 1200 om eg ikkje tek feil.

 

Om det er slik å forstå at du bur i Fjell så er me ein gjeng som skyter fast i Bildøy skytehall kvar mandag frå 1930 til 21.00

Berre å komme innom.

 

Det er nokre faste treningar på laksevåg og, men eg er usikker på kor mange som trosser kulden no for tida.

 

Lykke til, så snakkast me nok.

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Bare ett spørsmål, trådstarter lurer på om det har noe for seg å møte opp på banen før nybegynnerkurs.

Har det blitt sånn at nybegynnere før kurs ikke har lov til å skyte på banen med klubbvåpen lenger?

Trodde det bare var ved ervervelse, stevner og konkurranser kurset var pliktet?

Link to comment
Share on other sites

Bare ett spørsmål, trådstarter lurer på om det har noe for seg å møte opp på banen før nybegynnerkurs.

Har det blitt sånn at nybegynnere før kurs ikke har lov til å skyte på banen med klubbvåpen lenger?

Trodde det bare var ved ervervelse, stevner og konkurranser kurset var pliktet?

 

No kan eg kun snakke for BPK og me kombinerer sikkerhetskurs og nybegynnerkurs.

For alt alt skal gå sikkert for seg og andre personar som er på skytebane skal føle seg trygg kan du generelt ikkje berre dukke opp å rekne med å få skyte med klubbvåpen.

 

Eg forstår det slik at han ( trådstarter ) vil bli kjent med folk før kurset begynner og det er ingen problem.

Skyting kan det bli verre med.

 

( edit: du er ikkje nybegynner eller medlem i BPK før sikkerhetskurs/opplæring er gjennomført )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...