Jump to content

HJELP!Hvor finner jeg utvalg og gode priser på luftpistoler?


krykka

Recommended Posts

Hei,

Jeg trenger en ordentlig god luftpistol til trening og konkurranse f.eks: feinwerkbau, morini, steyr, hammerli, walterhammerli(?) etc. Har letet en del på nettet etter noen butikker som selger disse, men det er svært lite å finne. Og de jeg finner har f.eks ingen priser og ligger gjerne langt unna. Magne landrø f.eks (som skal være en både kjent og bra våpenforhandler??) hadde BARE hammerli AP40, og den skulle han ha hele 13500,- for! På www.puffra.se finner jeg den til 11638 SEK(!) En ganske heftig prisforskjell mao. Jeg måtte forresten ringe ned til magne landø for å få denne prisen. Det skal altså ikke være lett å gjøre et bra luftpistolkjøp..

 

Er det noen som kan tipse meg, og andre som leser denne tråden, om hvor man kan finne både utvalg og konkurransedyktige priser. Så vil jeg være svært takknemlig!

puffra.se er jo kanskje en slik side, men jeg skulle gjerne hatt fler enn EN side å se på. Da det tydeligvis er STORE prisforskjeller der ute..

 

Kom gjerne med tips for hvilken luftpistol jeg skal gjøpe meg, helst med objektive argumenter :-)

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet kan du ta kontakt med Børselars, Stenvaag og Nordby Gunshop. Du skriver ikke hvor du bor, men dersom du tar turen til Kløfta sånn ca 12 mars så kan du se hva forhandlerne har med seg til NM luft. De bruker å ha med både nye og brukte våpen. Du skriver for så vidt ikke om du ser etter nytt eller brukt heller. Men begge deler finnes såklart.

 

Andre kanaler er finn.no og dette forumets kjøp/salg-sider. OG ikke glem jungeltelegrafen! Snakk med folk i klubben din. Det er ofte noen som vet om noen som har en bra luftpistol "i skapet". Og det er jo ikke der den skal ligge...

Link to comment
Share on other sites

Hei,sjekk ut sidene på egun.de ,er samme som på ebay. dvs høyeste bud vinner evt kjøp nå. Har kjøpt flere luftvåpen derifra og er kjempe fornøyd :) kjøp deg gjerne en som selges hos din nærmeste våpenbutikk,i tilfelle du trenger service på den senere.

Link to comment
Share on other sites

Jøss! Her var det jo mange gode svar på kort tid, takk for det! :) karlslundesport.dk hadde imponerende gode priser må jeg si! Ikke veeeldig langt ifra halv pris på enkelte modeller sammenlignet norske forhandlere. Men hvordan blir det å importere en slik fra danmark eller evt. sverige? Noen som har erfaring med moms og evt fortolling? Stemmer det at det er 14% moms på våpen?

 

Jeg vil jo alltids foretrekke å kjøpe nytt, greit å kjenne pistolens historie(f.eks om det har gått i gulvet, har hatt forstoppet løp etc..) og ha ordentlig garanti. Hvor lenge lever disse kvalitetspistolene? Er det slik at de MÅ på service innimellom? Er de kanskje så teknisk stabile at det er like greit å kjøpe brukt?

 

Ble en del spørsmål her, men dere var jo så flinke til å svare :-P

Bor forresten utenfor lillestrøm i tilfelle noen skulle ha litt mer lokale tips.

Link to comment
Share on other sites

Det 25% mva på det aller aller meste, våpen inkludert. Du skal ikke betale mva i utlandet hvis den er inkludert i den oppgitte prisen, det ordner forhandleren, iallefall de som har erfaring med eksport. I tillegg kommer et fortollingsgebyr på en drøy 100 lapp elns.

 

Største ulempen med kjøp fra utlandet er etter mitt syn dersom det skulle bli behov for å reklamere. Vil tro det er litt mer styr med utfylling av tollpapirer o.l. når ting må sendes utenlands for reperasjon.

 

Jeg har kjøpt luftpistol hos puffra og det var "no pain" det.

Link to comment
Share on other sites

Børselars skulle ha kr 14500,- for en steyr lp10... De anbefalte visst en pardini fremfor lp10. Men fikk ingen argumenter for dette da petter var utilgjengelig.

 

Noen her som kjenner til denne pardini modellen som skal være bedre enn steyr sin lp10?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...