700 ADL Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Heisan! Hadde tenkt å poste et emne med "Pimp my SVI", men den er jo så perfekt at det ikke er mye å forbedre (6" single stack med sight tracker) Muligens med unntak av en guide rod i wolfram (eller tungsten på utenomlandsk)? Er det mye vekt å hente på å bytte ut den orginale guide rod'en? Kanskje hvis jeg kjøper en wolfram guide rod plug også? Eller er det bare å trene istedet for å bruke penger på tant og fjas? MVH Runar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300ULTRAMAG Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Ække guide rod'ene egentlig forbruk da? I hvertfall for oss hjemmeladere! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
multifasciatus Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Hei Har en Svi sceptre 6" single stack 9mm med sight tracker.Greide nå ikke å la være å kjøpe Tungsten guide rod. Har det noe for seg? vel det hadde jeg nå tenkt å finne ut. Ble merkbart tyngre ,jeg likte det men er ikke så sikker jeg skyter bedre for det. Tro kan flytte fjell osv så who knows.. Kjør på,så kan du sammenligne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lærlingen Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Jepp, SVI’n er snasen og helt rå! Med en tungsten guide rod så hadde den kanskje blitt perfekt? Da skulle jeg kanskje ha vurdert en selv… Som reserve våpen til X-Six’n. Er det ikke rart at mange sier SVI Infinity? Det blir litt som å si VW Wagen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemRand Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Guide rod plug i tungsten er vel ingen kjempeidé, siden du da får enda mer masse i bevegelse. Stasjonær vekt er kult. Mer vekt i sleiden er ukult. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
700 ADL Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Idèen er vel at man får mer masse som skal settes i bevegelse, slik at rekylen blir "tregere" eller samme kraft på mer masse. På den måten reduseres munningsvippen og man får siktebildet fortere tilbake - det er ihvertfall teorien.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.O.N Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Lurte på en slik i wolfram engang på STI'n. Har aldri funnet ut hvor man kjøper dem da. Vet du hvor man bestiller dem fra i wolfram ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domino Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Rekylerer virkelig guide rod'en sammen med sleiden? Jeg har aldri demontert en 1911, men på de militærpistolene jeg har hatt så har den "stått i ro" i forhold til ramma. Som på f.eks. Glock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
700 ADL Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Nei, rod'en rekylerer ikke sammen med sleiden, men det blir jo en rekylbevegelse uansett, siden hele pistolen beveger seg oppover, vil tro denne oppoverbevegelsen blir mindre med litt med tyngde - blir som en revolver med og uten full lug. Har sett wolfram guide rod på Brownells: http://www.brownells.com/.aspx/cid=0/k=tungsten/t=P/ksubmit=y/Products/All/search=tungsten og Capsicum http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=article&artno=SVI+Guiderod+6''+T Litt prisforskjell er det jo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.O.N Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Er ikke sikker på om noen av desse blir riktig for STI'n. Det er en 2-delt rod som er skrudd sammen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemRand Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Fjærstyringa står i ro, hylsa rundt fjærstyriga (som holder fjæra inni plaffografen) beveger seg med sleiden. Ved å sette inn en tungsten hylse (guide rod plug) vil du vel da sette inn igjen den vekta du i utgangspunktet slipper å ha i sleiden ved å ha en sight tracker konfigurasjon. Tror Dawson Precision har en ganske grundig artikkel rundt dette med stasjonær vekt kontra vekt som følger med sleiden frem og tilbake. Det er jo alt ettersom hvilken effekt du ønsker å oppnå. Personlig liker jeg mye vekt i ramme, fjørstyring og løp, slik at det blir liten vipp, og lite vekt i sleiden så ikke vekslinga kjennes treg og myk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.O.N Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Vi er med på den, men man har ikke snakket om hylsa eller guide rod plug'n som du kaller det. Vi har kunn snakket om rod'n og den står i ro. Går og funderer på å sette inn en slik rod, og så frese ut noen brevsprekker i sleiden for å gjøre den lettere. Tror det kan bli positivt på en slik med 6" sleide. Da øker man stasjonær vekt, og minker dynamisk vekt. (må tenke etter om jeg har hjerte til å frese i sleiden min) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RemRand Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Nja, altså...Trådstarter spurte - så vidt jeg kan lese - om både guide rod og guide rod plug i første post. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
700 ADL Posted February 14, 2011 Author Share Posted February 14, 2011 Tja, trådstarter fant ut at de solgte Guide rod plugs også og tenkte at jo mer wolfram, desto bedre, men jeg forstår jo nå at det bare antagelig er en gimmick, siden vekten på sleiden øker? Guide rod'en derimot er stasjonær under avfyringen og vil virke som et løpslodd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.O.N Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Mja......ser det nå at trådstarter nevnt begge deler. En slik wolfram guide rod plug blir nok feil. Det øker massen som beveger seg. Den skulle man derimot ha gått innom en maskinforetning og fått dreid i aluminium eller Titan for å lette på vekta. Hmmm....at jeg ikke kom på det før nå. Men det kan ikke skade og ha rod'n i wolfram. Den er stasjonær. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Severin Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Enig i det s.o.n. men den sitter lavt på kjærnelinjen så det burde ikke ha så mye å si. For å kompansere burde burde den 6" sleiden lettes en del la si på toppen med et par slisser. Det blir vekt vekk som sitter høyt på kjærnelinjen for å følge resonemanget. Nå må jeg innrømme med en gang at jeg bestilte en sånn en gang. Kominolli, svindyr, kom på nesten 500,- :crazy: "kjekt å ha" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted February 15, 2011 Share Posted February 15, 2011 Hvordan påvirkes behovet for styrke i rekylfjæren, når en ikke har løpsbusning i sleide (konisk løpsbusning), og sleiden attpåtil er kortet noe ned? D.v.s. at sleiden er lettere enn normalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
700 ADL Posted February 15, 2011 Author Share Posted February 15, 2011 Enig i det s.o.n. men den sitter lavt på kjærnelinjen så det burde ikke ha så mye å si. For å kompansere burde burde den 6" sleiden lettes en del la si på toppen med et par slisser. Det blir vekt vekk som sitter høyt på kjærnelinjen for å følge resonemanget. Nå må jeg innrømme med en gang at jeg bestilte en sånn en gang. Kominolli, svindyr, kom på nesten 500,- :crazy: "kjekt å ha" Nå er det ikke så mye å fjerne på toppen, grunnet Sight Tracker'en som er der og det skal ikke settes noe fres i den så lenge jeg har den ( grøss). Capsicum skal ha 1.350,- for SVI 6" wolfram guide rod (visstnok en av de bedre som finnes på markedet har jeg lest (ihvertfall et sted på nettet )) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.