Jump to content

Wolfram guide rod i 1911 - har det noe for seg?


700 ADL

Recommended Posts

Heisan!

 

Hadde tenkt å poste et emne med "Pimp my SVI", men den er jo så perfekt at det ikke er mye å forbedre (6" single stack med sight tracker) :wink:

 

Muligens med unntak av en guide rod i wolfram (eller tungsten på utenomlandsk)?

 

Er det mye vekt å hente på å bytte ut den orginale guide rod'en? Kanskje hvis jeg kjøper en wolfram guide rod plug også?

 

Eller er det bare å trene istedet for å bruke penger på tant og fjas?

 

MVH Runar

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

 

 

Har en Svi sceptre 6" single stack 9mm med sight tracker.Greide nå ikke å la være å kjøpe Tungsten guide rod.

Har det noe for seg? vel det hadde jeg nå tenkt å finne ut. :wink:

Ble merkbart tyngre ,jeg likte det men er ikke så sikker jeg skyter bedre for det.

Tro kan flytte fjell osv :!: så who knows..

Kjør på,så kan du sammenligne.

Link to comment
Share on other sites

Nei, rod'en rekylerer ikke sammen med sleiden, men det blir jo en rekylbevegelse uansett, siden hele pistolen beveger seg oppover, vil tro denne oppoverbevegelsen blir mindre med litt med tyngde - blir som en revolver med og uten full lug.

 

Har sett wolfram guide rod på Brownells:

http://www.brownells.com/.aspx/cid=0/k=tungsten/t=P/ksubmit=y/Products/All/search=tungsten

 

og Capsicum

http://195.18.224.241/F0216/main.aspx?page=article&artno=SVI+Guiderod+6''+T

 

Litt prisforskjell er det jo :roll:

Link to comment
Share on other sites

Fjærstyringa står i ro, hylsa rundt fjærstyriga (som holder fjæra inni plaffografen) beveger seg med sleiden. Ved å sette inn en tungsten hylse (guide rod plug) vil du vel da sette inn igjen den vekta du i utgangspunktet slipper å ha i sleiden ved å ha en sight tracker konfigurasjon. Tror Dawson Precision har en ganske grundig artikkel rundt dette med stasjonær vekt kontra vekt som følger med sleiden frem og tilbake. Det er jo alt ettersom hvilken effekt du ønsker å oppnå. Personlig liker jeg mye vekt i ramme, fjørstyring og løp, slik at det blir liten vipp, og lite vekt i sleiden så ikke vekslinga kjennes treg og myk.

Link to comment
Share on other sites

Vi er med på den, men man har ikke snakket om hylsa eller guide rod plug'n som du kaller det.

Vi har kunn snakket om rod'n og den står i ro.

 

Går og funderer på å sette inn en slik rod, og så frese ut noen brevsprekker i sleiden for

å gjøre den lettere. Tror det kan bli positivt på en slik med 6" sleide. Da øker man stasjonær vekt, og minker dynamisk vekt.

 

(må tenke etter om jeg har hjerte til å frese i sleiden min)

Link to comment
Share on other sites

Tja, trådstarter fant ut at de solgte Guide rod plugs også og tenkte at jo mer wolfram, desto bedre, men jeg forstår jo nå at det bare antagelig er en gimmick, siden vekten på sleiden øker?

 

Guide rod'en derimot er stasjonær under avfyringen og vil virke som et løpslodd.

Link to comment
Share on other sites

Mja......ser det nå at trådstarter nevnt begge deler.

 

En slik wolfram guide rod plug blir nok feil. Det øker massen som beveger seg. Den skulle

man derimot ha gått innom en maskinforetning og fått dreid i aluminium eller Titan for å

lette på vekta. Hmmm....at jeg ikke kom på det før nå.

 

Men det kan ikke skade og ha rod'n i wolfram. Den er stasjonær.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det s.o.n. men den sitter lavt på kjærnelinjen så det burde ikke ha så mye å si. For å kompansere burde burde den 6" sleiden lettes en del la si på toppen med et par slisser. Det blir vekt vekk som sitter høyt på kjærnelinjen for å følge resonemanget.

Nå må jeg innrømme med en gang at jeg bestilte en sånn en gang. Kominolli, svindyr, kom på nesten 500,- :crazy: "kjekt å ha" :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Enig i det s.o.n. men den sitter lavt på kjærnelinjen så det burde ikke ha så mye å si. For å kompansere burde burde den 6" sleiden lettes en del la si på toppen med et par slisser. Det blir vekt vekk som sitter høyt på kjærnelinjen for å følge resonemanget.

Nå må jeg innrømme med en gang at jeg bestilte en sånn en gang. Kominolli, svindyr, kom på nesten 500,- :crazy: "kjekt å ha" :lol::lol::lol:

 

Nå er det ikke så mye å fjerne på toppen, grunnet Sight Tracker'en som er der og det skal ikke settes noe fres i den så lenge jeg har den ( grøss).

 

Capsicum skal ha 1.350,- for SVI 6" wolfram guide rod (visstnok en av de bedre som finnes på markedet har jeg lest (ihvertfall et sted på nettet :wink: ))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...