Jump to content

Jaktfelt Enebakk 06.03


375 H-H

Recommended Posts

Da er det snart klart for årets jaktfelt stevne i Enebakk. Stevnet blir i år søndag 06.03

 

Som sikkert kjent så skal Enebakk JFF arrangere NM jaktfelt i 2012. Derfor så har vi i år en helt ny løype

og det er den løypa som skal brukes under neste års NM.

 

Dette er derfor en gyllen mulighet for å komme å prøve Nm løypa på forhånd. vi ønsker også tilbakemeldinger på løypa slik

at vi kan gjøre de nødvendige forbedringer før neste sessong.

 

Løypa har hold fra 40 - 190 m

 

Håper så mange som mulig vil ta turen til oss. NB : HUSK FORHÅNDSPÅMELDING PÅ www.njffstevner.no

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har vi fastsatt årets løype i Enebakk

 

H 1: Hare 50m sitt 22.jpg

 

H 2: Ulv 42m stå innertreff = 4 7.jpg

 

H 3: Tiur 68m Sitt 16.jpg

 

H 4: Elgkalv 112m stå innertreff = 4 1.jpg

 

H 5: Villsvin 186m ligg innertreff = 3 24.jpg

 

H 6: Rev 148m sitt innertreff = 1 (skillefig) 10.jpg

 

vi tar forebehold om justeringer

 

husk forhåndspåmelding vi har nå 75 påmeldte :mrgreen:

 

Har nå lagt til innertreff :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

for lett er dem vel ikke,kommer mye ann på hvor stort innertreff er det.men om en klarer og være like rolig som på trening så hadde ting vært litt anderledes ofte,men slik er det ikke ama,er vel slik det ofte er når det er konkuranse og en skal prestere. men må gjøre sitt beste så får en drekke kaffe og juge resten :roll:

Link to comment
Share on other sites

Fikk tilbake melding i dag om at noen syntes løypa var håpløst streng :?: men jeg mener den bør være såpass ? det er kun 1 skive som er i nærheten av max tillat avstand

og det er ulven den er på 42 m max er 44m

 

på resten av holdene er langt igjen til max avstand

Link to comment
Share on other sites

nei inge la løypa være som den er,hvis dem synes løypa er streng da synes jeg dem skal dra til bojen og hadelandscupen,da blir dem skuffa,men di beste jeger a skyttera skyter jo 150 her.er heller flere som må tenke litt trening for og henge med vil jeg tro..løypene må skille ellers så blir alt tull. løyper med litt størrelser på figura og jaktrelevant hold er det som skal til.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge reglene etterleves, er vel alt vel og bra. Var på et stevne sist helg hvor i hvertfall en av skivene hadde mindre innertreff enn reglene tilsier, og det syns jeg er dårlig på et terminlisteført stevne :? . Gjorde standplassleder oppmerksom på det, men han hadde ikke peiling....så da så... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Løypa er ikke for streng, den er som en normal løype i boj og hadlandscupen. Den må være sånn skal man skille folk, ellers hadde det blitt alt for mye god skyting, er vel ikke meningen at alle skal skyte 150 heller. Hvis de syntes løype er for streng for de heller holde seg hjemme. Men det er jo noen som må klage uansett!

Link to comment
Share on other sites

løypa var fin den inge,veldig fint og skyte på di små innsjøene inne i skogen. fine standplasser,men sola var plagsom på tiueren hehe..dette tru jeg vil bli et knall nm løype med 1000+deltagere.ellers så må jeg gratulere påsan med 150p og stevne vinner. fornøyd selv om det ble en yttertreff på ulven. jaktfelt 2012 er allerede lagt inn i planen.her har alle skyttere i norge noe og se fram til.men først er det eid som gjelder.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Takk for kjempefint stevne! Løypa var meget bra og skildte godt, så det ut til. Gratulerer til Påsan med 150p, og stevnevinner. Greit fornøyd med egen skyting i dag. Slang ut en på begge stevnene som jeg skaut i dag, men 2 stevner på 148 er greit nok, etter flere dårlige. Det er morro når det sitter, og det skytes i fint vær sammen med mange hyggelige folk! Takk for i dag, nå er det "ryggkultjeneste" på sofaen :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

JA ? håper de fleste var fornøyd ? men har stort sett fått positive tilbakemeldinger

 

noen småting vil det alltid være med en helt ny løype men har ikke funnet noe graverende

begynte å bli løst i løypa for de siste lagene menn ellers så gikk det vel greit

 

ble i hvertfall en kjempe dag med påskestemning og 204 skyttere

Link to comment
Share on other sites

Fint stevne med fine hold, trur det blir et veldig bra nm til neste år der.

Når det gjelder skytingen ble den mildt sagt dårlig, blir en uke med pønsing nå for å finne ut hva en gjør feil. Det tydligvis et eller annet som var helt galt der, men jeg kommer sterkere tilbake!!

Link to comment
Share on other sites

Takk til Inge og gjengen for et kjempestevne. Virket som at det arrangørmessig gikk på skinner, men at dere gjerne kan bestille overskyet vær neste stevne :wink: Fikk slengt inn alle 30 skuddene, så det ble 150 med en helt forferdelig skillefigur :lol:

 

Nok en gang, takk for et fint stevne! ..og til Sniper-Arne som ville ha ei strikråke i baksetet tur/retur Kløfta!

Link to comment
Share on other sites

Var og skjøt mitt første jaktfeltstevne siden1987 (eller var det 1988??) Hadde det kjempekoselig rundt i skogen, og traff litt her og der også (så lenge jeg skjøt på rett skive og ikke på reserveskiva), helt til kikkerten min løsna :wink:

 

Nå har jeg som alle skjønner lite å sammenligne med, men møtte bare hyggelige funksjonærer både i påmelding, på spørsmåla mine pr. telefon, og ute i løypa :D

 

Kommer nok til å skyte et stevne eller to til for å "myke opp" litt til jakta, så lenge det ikke kolliderer med pistolskyting (som står mitt hjerte nærmest) eller jobb...

 

Takker for en hyggelig dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Flott løype god info og bra standplass ledelse.På hold 3 tiur var valg av skyteretning og bakgrunn ikke

bra.Skive 1 hadde dårlig sikring bak,da vi skyter oppover . Sola var ett problem i de 2-3 siste laga,kan være vansklig motlys deler av dagen når sola står laft og vi skyter oppover mot syd.Kan være lurt og ha skyteretning mot nord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...