Jump to content

T/C fabrikken legges ned


Torf

Recommended Posts

T/C New Hampshire Facility To Be Phased Out

Smith & Wesson, parent of Thompson/Center Arms (T/C), is pulling the plug on T/C’s Rochester, New Hampshire operation. The Rochester factory will be phased out starting in January 2011, and finishing before the end of next year (2011). T/C production will be switched to Smith & Wesson’s Springfield, MA facility. Some workers may be relocated, but most will lose their jobs. According to S&W Mktg. Service Director Paul Pluff: “We needed to streamline in order to make our company more efficient and profitable.” S&W Human Resources VP Bill Lachenmeyer explained that the plant closure was due to a big decline in T/C sales over the last three years. S&W invested heavily in the new line of T/C Icon hunting rifles but the Icons didn’t sell well. Likewise sales of T/C’s signature Encore and Contender tilt-breech hunting pistols declined in the economic downturn.

Link to comment
Share on other sites

" Firearms manufacturer Thompson/Center Arms has announced it will be relocating its North Main Street operations to Springfield, Mass., home of its parent company, Smith & Wesson Holding Corp. "

 

Ser ut som om de bare flytter virksomheten da..omtrent som Sauer gjorde fra Eckernførde til Isny...

Link to comment
Share on other sites

T/C fabrikken legges faktisk ned. Tviler på at de flytter produksjonen av alle produktene til S&W. Håper de fortsetter produksjonen av Contender siden jeg har et nostalgisk forhold til den.

 

Har du lest det du selv har sitert i første innlegg?

 

Sitat, (legg merke til det i rødt):

 

T/C New Hampshire Facility To Be Phased Out

Smith & Wesson, parent of Thompson/Center Arms (T/C), is pulling the plug on T/C’s Rochester, New Hampshire operation. The Rochester factory will be phased out starting in January 2011, and finishing before the end of next year (2011). T/C production will be switched to Smith & Wesson’s Springfield, MA facility. Some workers may be relocated, but most will lose their jobs. According to S&W Mktg. Service Director Paul Pluff: “We needed to streamline in order to make our company more efficient and profitable.” S&W Human Resources VP Bill Lachenmeyer explained that the plant closure was due to a big decline in T/C sales over the last three years. S&W invested heavily in the new line of T/C Icon hunting rifles but the Icons didn’t sell well. Likewise sales of T/C’s signature Encore and Contender tilt-breech hunting pistols declined in the economic downturn.

Link to comment
Share on other sites

T/C fabrikken legges faktisk ned. Tviler på at de flytter produksjonen av alle produktene til S&W. Håper de fortsetter produksjonen av Contender siden jeg har et nostalgisk forhold til den.

 

Har du lest det du selv har sitert i første innlegg?

 

Sitat, (legg merke til det i rødt):

 

T/C New Hampshire Facility To Be Phased Out

Smith & Wesson, parent of Thompson/Center Arms (T/C), is pulling the plug on T/C’s Rochester, New Hampshire operation. The Rochester factory will be phased out starting in January 2011, and finishing before the end of next year (2011). T/C production will be switched to Smith & Wesson’s Springfield, MA facility. Some workers may be relocated, but most will lose their jobs. According to S&W Mktg. Service Director Paul Pluff: “We needed to streamline in order to make our company more efficient and profitable.” S&W Human Resources VP Bill Lachenmeyer explained that the plant closure was due to a big decline in T/C sales over the last three years. S&W invested heavily in the new line of T/C Icon hunting rifles but the Icons didn’t sell well. Likewise sales of T/C’s signature Encore and Contender tilt-breech hunting pistols declined in the economic downturn.

 

Jeg kjenner dessverre blårussen altfor godt i mitt daglige virke. En produsent som T/C i Rochester, som har produsert egenutviklede produkter siden "tidenes morgen", har et helt annet forhold til å holde produksjonen av porteføljen gående selv om driftsmarginen svinger rundt null. Nå har tydligvis blårussen satt premissene. Jeg tror det kun er T/C-produkter med stor nok omsetning og god driftsmargin som blir flyttet til S&W. Skulle jeg tippe er det kun 1/3 av dagens T/C produktportefølje. La oss håpe jeg tar feil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var en tur innom Winge Våpen og snakket litt med Lars den 21. februar,gav han utsnitt av omtale/nedleggelse. Han sa at dette skulle han ta opp med sine overordnede samme dag, da får vi se om det etter hvert kommer noen tilbakemelding her. Om en slik tilbakemelding vil løse noe for oss får tiden vise. Det som vi kanskje kan håpe på er vel at en eller annen bedrift der borte kjøper rettighetene til Contender og setter i gang en produksjon igjen. Kanskje ikke så dumt å følge litt med i Amerikansk våpen presse fremover for å se om det kommer en løsning.

 

Har litt vondt for å gi meg når jeg vi ha tak i noe, og ringte vel rundt hele Norge, og endte opp med å ringe Holstad Våpen, Sarpsborg, men var ikke noe veldig lovende svar der heller. Gir nesten opp, før noen visker til meg at fra Tyskland, ja der kan de skaffe våpen. Hva pokker er det som gjør at de kan skaffe, og ikke Winge, eller andre i Norge? http://WWW.The" target="_blank Duke.de var svaret på gåten. Her har de tydligvis alt du kan begjære, selger til og med Encore rammer for 600 Euro eks, frakt og norsk moms + noen gebyrer, hva nå det kan bli? Vi får se når den kommer, er i hvertfall bestilt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...