Jump to content

Lapua 22lr ammunisjon til jakt. Slutt?


kongle

Recommended Posts

Skulle i dag ha tak i Lapua Subsonic og Lapua Hollowpoint 22lr. Forhandler hadde ikke den "vanlige" utgaven slik jeg husker det, Lapua fra Finland. Kjøpte istedet en pakke SK subsonic fra Tyskland som skulle være det samme som Lapua. Nettsiden deres heter forsåvidt http://www.lapua-gmbh.de" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank Noen som vet?

 

Har også hørt/lest at Lapua sluttet å lage noe av 22lr ammunisjonen?Hvis det er tilfelle er det veldig synd, for både Lapua Sub og Hollow gikk veldig bra CZ-en min. Fin jaktammunisjon var det og...

 

Har ikke fått prøvd ammunisjonen enda, da jeg bare handlet i dag for så å være bortreist en stund. Noen som vet?Ev alternativer hvis Lapua har kuttet ut denne ammunisjonen? Får enda tro at jeg har feil....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Uff..Jaja slik kan det gå. Får teste den nye jeg kjøpte her om dagen. Skal også sjekke ut RWS Subsonic HP og High Velocity HP. RWS har gått godt før ihvertfall. Takk, skal sjekke ut Eley også.

 

Merket at jeg var litt frustrert og halv-desperat da jeg fikk vite om Lapua. Hehe.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

jeg bruker cci subsonic. de går veldig bra i min salong (savage stevens 300)

 

 

cci sine "standard velocity" går også bra og de bryter tydeligvis ikke lydmuren heller, for de er like stille som subsonic med lyddemper.

 

Men subsonic har hulspiss mens standard velocity er helmantel.

 

 

lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...