Jump to content

hva er merkene på min nye 686?


munin

Recommended Posts

Hei. fått meg en fin 686 i nyttårsgave fra meg selv.

jeg er ganske snill.

men hva slags merker er det som er på løpet, ramma og tønna?

2zflpvl.jpg

 

en annen ting, jeg får ganske ofte klikk, både med hjemmelada ammo med federalhetter, og i litt mindre grad med fabrikkammo, .38 spesial. andre revolvere som har langt mindre stram fjær plages ikke med dette.

kan det være så enkelt at den er litt kresen på temperatur på ammo? (den har gjerne vært -20).

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanligt at man skifter slagstiften til en litt lengre type

når man begynner dette kjøret med slakkere fjær. Den heter CS188

fra Cylinder & Slide.

 

Men man skal ikke ukritisk bare skifte stiften. Det kan vere at den slår

for dypt og nesten punkterer tennhetta, men det kan også vere at

det blir perfekt med en gang. Det er bare å prøve, men du skal vere klar over det.

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=926136

 

Den merkingen du spør om vet jeg ikke noe om.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke uvanligt at man skifter slagstiften til en litt lengre type

når man begynner dette kjøret med slakkere fjær. Den heter CS188

fra Cylinder & Slide.

 

Men man skal ikke ukritisk bare skifte stiften. Det kan vere at den slår

for dypt og nesten punkterer tennhetta, men det kan også vere at

det blir perfekt med en gang. Det er bare å prøve, men du skal vere klar over det.

 

http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=926136" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Den merkingen du spør om vet jeg ikke noe om.

 

Tror du skal leste trådstarters første innlegg en gang til :wink:

 

Hvis et nytt våpen har problemer med å slå av ammo, både fabrikk og hjemmeladet, er det reklamasjonssak.

Det MÅ være helt feil å begynne med å skifte deler for å få et nytt våpen til å funke.

 

Det står jo at han også har brukt Federal hetter og de burde jo gå av :D

 

Du mener for lang tennstift som punkterer tennhette IKKE slår den av, helt utrolig spør du meg, dette må du forklare nærmere :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

.........Du mener for lang tennstift som punkterer tennhette IKKE slår den av, helt utrolig spør du meg..........

 

Jeg har ikke sagt noe om at det ikke slår av ved bytte til lenger stift. Det er du som har konstruert denne kombinasjonen......"så helt utrolig spør du meg".

 

Jeg sier bare at den "kan" vere for lang, så den tenderer til å punktere hetta. Jeg har gått denne runden på min egen 686 og 629, og ja.....det virker av og til som original stiftene til S&W er marginale både på 686 og 629.

 

Lever den gjerne inn og reklamer på den. Når du får den levert i neven tilbake, så er det

99% sannsynlighet for at mannen bak disken har smurt, ordnet, justert på fjær.......og byttet stift og sier at nå er alt i orden.

Link to comment
Share on other sites

En annen sak, er at ved bytte til lengre stift (ramme montert). Så står det at tørklikking ikke skal forekomme, noe standard stift skal tåle.

 

Noen som vet hvorfor man ikke skal tørklikke forlengte tennstifter?

 

Om man punkterer hetter med forlengt stift, fikses dette ved å slakke hanefjæra mer. Eller ved å korte inn tennstiften noe?

Link to comment
Share on other sites

Desse stiftene er jo solgt for tuning og trimming, så begge deler er sikkert like mye praksis avhengig av hva ammo brukeren har, og hvor trimmet man vi ha det.

 

Jeg vil ikke ha ting mere trimmet en at jeg skal kunne slå av hvilken som helst fabrikk ammo. På en ny 629 jeg hadde var det ikke mulig å slå av 50 skudd uten at minst 5 klikket, uansett hvor mye man skrudde fjæra i bånn. Det var så vidt merke i hetta.

 

Så satte jeg inn en slik forlenget stift, og da begynte det motsatte. For hvert skudd så fikk jeg ikke spent på nytt, for stiften 'hang' i et rimeligt dypt annslag, og det måtte lirkes og ordnes for å få spent på nytt. Av 50 skudd, så punkterte jeg minst 5, og mye trøbling med at stiften hang igjen i hettene.

 

Skrudde så ned fjæra, men ble ikke førnøyd med det. Det var da man oppdaget at

annslagskraften på stiften var vesentlig forskjellig om man skjøt SA eller DA (dem kan prøve dem som vil).

 

Så for meg, så endte det ut med å rett og slett tilpasse stiften på lengde, og jeg trenger ikke vere redd for at det henger eller punkterer. Det mener jeg må vere et teknisk riktig ståsted.

Link to comment
Share on other sites

Har hele tiden sagt - at "eldre" våpen er best.

 

Pistolklubben "min" - kjøpte en ny 686 som en gave til et æresmedlem, og avtrekket var altfor lett, samt at man kunne presse på hanen i bakkant - slik at den falt ned.

Og mye klikk har det vært - med originalfjær :(

 

Skal da ikke være slik :(

Link to comment
Share on other sites

Vel, etter desse småfiksene så går 686'n og 629'n som maskiner. Aldri tull og trygt godt anslag uansett om jeg slakker litt av på fjæra eller ikke, uansett ammo. Har ikke hatt et feilslag siste 3 åra.

 

Men man skal ikke tro at en ny slik model fra S&W er perfekt. Stiften er nok satt

til et minimum og er bassert på at fjæra er max stram. Så kan man grine og hyle så

mye man vil om reklamasjon om noen ikke går av, men sånn er det.

 

Det er amerikansk liability på det typiske. Bedre at man har et avtrekk som er hardt og ubrukelig og som såvidt slår av, en at det skal komme erstatningskrav på krutt i øya av punkterte hetter.

Det er det S&W selger. Take it or leave it. Hva man gjør etterpå kan ikke S&W belastes for.

Link to comment
Share on other sites

En ting du kan sjekke er om hanene er så slarkete at den kan slå borti kanten på ramma/lokket til avtrekkermekanismen før den treffer stiften. Jeg hadde lenge problemer med dette på min, og det hjalp ikke hvor stram slagfjæra var. Energien ble borte da hanen traf kanten. Og etterhvert ble det et hakk der, og det var jo selfølgelig først da jeg oppdaget det. Etter at hanen ble skimset på plass var problemet borte. Er vist ikke helt uvanlig har jeg hørt i ettertid.

Fryktelig irriterende at S&W ikke sjekker denne detaljen på fabrikk.

Link to comment
Share on other sites

Så et par 686 varianter Holstadvåpen i Sarpsborg og den ene hadde tilsvarende merker som på bildet. Den var importert via Tyskland, den fra USA hadde ikke noen merker. De hadde også en tyskimportert Taurus med tilsvarende merker.

 

Det var i allefall slik jeg oppfattet det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...