Jump to content

Jaktfelt Hordaland 2011


Grimm

Recommended Posts

Da var åpningsstevnet i jaktfelt hos Åsane JFF 16. januar vel overstått.

 

Godt fornøyd med såpass deltakelse til tross for det været som var meldt. På banen ble imidlertid dagen langt fra like våt og vindfull som fryktet, mer som en vanlig blaut vinterdag på vestlandet. Jeg er uansett glad for at vi har tatt oss bryet med å bygge feltstativer med tak og tett bakvegg, vi har igjen for arbeidet på dager som denne. :)

 

Løypen var tilnærmet lik årets NM-løype, og poengene gis ikke vekk i den løypen for å si det slik. Mange av skytterne var nok temmelig rustne på årets første stevne,og møtet med NM-løypen ble trolig noe brutal for flere. Allerede om 14 dager har man imidlertid anledning til å prøve seg på nytt, og se om man kan forbedre seg. Stevneleder varsler samme løype også neste gang Åsane inviterer, 30. januar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har oppdatert fylkets hjemmesider med søndagens stevne i jaktfelt for kal .22 hos Bergens JFF. Se også arrangørens hjemmeside.

 

Har også oppdatert jaktfeltcupen i Hordaland med både mulige og umulige poengsummer.

Med bare ett stormende stevne tellende, er cupen foreløpig ikke særlig brunstig lesning. Men etter hvert som arrangementene renner på kan både pigger, koller og returbukker følge med på hvordan cupresultatene utvikler seg i deres klasse. For brølebukkene er det nok bare vinnerresultatet som teller. :wink:

Cupen avsluttes ved siste stevnet i august, i passe tid for å komme seg fra skytebanen og ut i skauen. :)

 

Minner om neste jaktfeltstevne i grovkaliber hos Åsane JFF kommende søndag 30. januar, påmelding kl. 11-13. Vi krysser fingrene for noe bedre værforhold enn sist.

Link to comment
Share on other sites

Som alltid kjempekjekt å komme på besøk til Hordalandsbataljonen! Jeg har sjelden blitt så klemt på som i dag :mrgreen:

 

Resultatene trenger vi vel ikke snakke så innmari høyt om (det sier vel sitt når jeg måtte se lenge og vel før jeg i det hele tatt oppdaga det der hersens fjærkreet -liten blink laaaaaang vekke :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Klemmene er velfortjent de LYKKE.

Miljøet i Jaktskytingen her er bra, og det er mer sosialt enn noen annen skytegren jeg har vært innom.

At rusten river i kropp og våpen er det ikke tvil om. Men NM løypen er vansklig og det skal den være.

Men å rote vekk 11 poeng på en Hjort på 170m er litt flaut :oops::cry::cry: .

Link to comment
Share on other sites

Må konstatere at klemmen fra jaktlykke var langt bedre enn skytingen i dag, men som alltid i Åsane var det et suverent godt arrangert og trivelig stevne. Gleder meg til neste.

PS: Er det normalt å skyte bedre i storm og vannrett sludd enn i lettskyet pent vær og gode lysforhold ? :roll:

Link to comment
Share on other sites

...Er det normalt å skyte bedre i storm og vannrett sludd enn i lettskyet pent vær og gode lysforhold ? :roll:

Ja for oss vestlendinger er det det :)

 

 

Ja ja ja sist var det dritt vær å skyte i og da brukte dere det som unskyldninger for uteblivende resultater :mrgreen: men nå med flott vær så bruker dere jammen meg det også :lol::lol:

 

vel vel :D må holde i stauern som vi sier her på østlandet. ( morro er det uansett ) :mrgreen: snakkes sikkert på NM

Link to comment
Share on other sites

Analyser av de to grovkaliberstevnene i Hordaland viser at gjennomsnittsresultatet steg med ca. 20 poeng fra det første til det andre stevnet, fra 88 til 108.

Siden jeg på 90-tallet nesten gjennomførte et halvårskurs i statistikk ved Universitet i Bergen, kan jeg med stor vitenskapelig sikkerhet fastslå hvordan resultatene vil bli på vårt neste stevne. Gjennomsnittsresultatet vil ligge på ca 128 poeng, og vinneren vil skyte oppunder 160 poeng! :shock:

 

Det er all grunn til å tro at denne trenden vil holde seg ut over i sesongen, så under NM i april vil nok skytterne fra Hordaland levere noen poengsummer man rett og slett ikke ville ha trodd var mulig for bare kort tid siden! :D

 

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

er viktig og klare og ha fokus når en skyter løypa men selvsagt så er det samtidig viktig og ikke se på jaktfelt som at noen gjør narr av resultatene dine etter siste hold. det skal være morro og sosialt :wink: men og skyte i sterk vind der har vel kansje vestlendinger noen fordeler.når en sammenligner løyper og vanskelighets grad så gjendspeiler det seg ofte på poengene også. en kommer fort ned på bakken om en skyter veldig godt i ei løype som kansje er av di lettere og da er det fort gjort og bli skuffa når løypa er "umulig". men om en ser på nivået så er det snart ingenting som er umulig og fylle ser jeg :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er Åsane JFF sitt tredje og siste jaktfeltstevne for sesongen overstått. Resultatene er lagt ut, jaktfeltcupen oppdateres litt senere.

Av en eller annen grunn slo ikke min analyse om stevnevinner på rundt 160 poeng til. Kanskje jeg skulle ha tatt eksamen på det statistikkurset i stedet for å skynde meg ut i lønnet arbeid. :mrgreen:

 

Neste stevne i Hordaland er søndag 27. februar hos Os JFL på Ulven. Er man lysten på å kjøre en liten tur kan man også skyte neste søndag den 20. februar på Karmøy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Da er jaktfeltcupen i Hordaland oppdatert med resultater fra LM hos Nordhordalandi går.

 

Mens jeg holdt på med resultatene så slo det meg at jeg burde lufte for jaktskytterutvalgene i de tre fylkene våre om det hadde vært en ide å ha en felles jaktfeltcup. I dag har hvert fylke sin egen, men det er jo mulig man kunne få mer deltakelse på stevnene med en cup over fylkesgrensene?

 

Vi burde ha potensiale for noe mer deltakelse i vår region. Hvordan vi får det til er jo et spørsmål det finnes ulike meninger om. En cup som er riktig lagt opp og markedsført kan trolig gi et visst bidrag.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi fått avviklet fylkesmesterskapet i Hordaland hos Osterøy JFL.

Godt fremmøte og effektiv avvikling. Det var litt ymse resultater, og enkelte skyttere var slett ikke fornøyde med egen innsats. Det var en del vind under stevnet, og det spilte nok inn på både langhold og på vind i kroppen på andre hold. Selv lå jeg godt an før finale, men jeg hadde tydeligvis ikke nok å gå på mot en av fylkets tøffeste finaleskyttere. God skyting også av BJFs juniorskytter som tok bronsen.

 

Oppdatert jaktfeltcup kommer senere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Det kunngjøres endring av stevnedatoer i Hordaland.

 

Åsane JFFs stevne i Nordisk Jaktskyting må dessverre flyttes fra søndag 22. mai til lørdag 4. juni.

 

Bergens JFF sitt stevne i Jaktfelt som ble avlyst 13. mars er nyoppsatt til søndag 19. juni.

 

Andre detaljer om stevnene er som tidligere annonsert i terminlisten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...