Jump to content

45.cal og 9mm


ZerBlatt

Recommended Posts

Hei

Er det noen som har gode og ikke alt for avanserte forslag til hvordan man kan ommgå regelverket som sier man kun kan ha kun ett våpen til hvert program. Jeg har en 9mm jeg vanligvis bruker til militærfelt. Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe en colt 45 pistol. Har sjekket med politikammeret her og de sier jeg kan få tillatelse til et reservevåpen men må da dokumentere minimum 10 starter i programmet. Problemet her er at det ikke er 10 konkurranser i løpet av et år i militærfelt. Jeg vet at dersom jeg allerede har en 45 kan jeg søke om en 9mm og argumentere med at du kan bruke 9mm i flere programmer enn 45'en. Men det er vanskelig å argumentere med bruk andre veien. Har man en 9mm dekker den stort sett alt man også kan bruke 45'en til.

Håper noen kan hjelpe meg uten at jeg først må "selge" 9'ern for så og kjøpe 45'en og så "kjøpe" 9'ern tilbake.

Det vil isåfall koste meg prisen for to søknader i tillegg til prisen for våpenet.

 

mvh

ZerBlatt

Link to comment
Share on other sites

Dersom du "omdefinerer" 9'ern til grovfelt og justerer avtrekksvekt til 1000g vil ikke denne være godkjent for militærfelt. Da har du behov for ny militærfeltpistol og gjerne en .45 acp... Vet ikke om denne løsningen er innenfor det du hadde tenkt, men det er en mulighet...

Link to comment
Share on other sites

Du kan øke deltagelsen i approberte stevnet til også å omfatte 7M - hurtig militær. Da bør det være mulig å komme opp i 10 starter per kalenderår for de fleste. Det er enkelt å approbere slike stevner til de vanlige treningskveldene om en bare har et par dommere eller avtaler med noen fra naboklubben.

Link to comment
Share on other sites

Takk. Det var interessante forslag.

Når det gjelder start i NM er det en god ide men vanskelig å få til siden jeg bor i Troms og NM ofte er sørpå og kona ikke har så veldig lyst å la meg bruke ferien til å skyte :| Jeg bruker nok tid resten av året på sporten.

Får se litt på de andre forslagen, men det med å justere avtrekksvekten og omdefinere til grovfelt ser lovende ut. Skal høre med gutta i klubben om politiet vil godta det her!

 

Takk for forslagene

 

mvh

ZerBlatt

Link to comment
Share on other sites

ZerBlatt: Få klubben din til å etterapprobere stevner i Hurtig Militær (og revolver) så skal jeg komme og holde deg med selskap. Så får du flere starter også. Husk også at det er bare ca halvparten av de 10 startene som må være approberte stevner. Dere kan jo avholde "klubbstevner" så ofte dere vil. Og om du ikke drar på NM kan du iallfall dra på KM og NNM!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...