Jump to content

Ammunisjon til .223


The Printz

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

I mine øyne er det mye rifle for pengene (pakke hos xxl). Jeg har skutt en del med fiocchi 55 gr fmj og her er presisjonen veldig bra i mine øyne. Jeg mener å huske at riflestigningen er på 1:12 men er ikke helt sikker. Når det gjelder lyddemper, bruker jeg en Hard Core fra S&L. Sikkert vanskelig å montere demperen sjæl :mrgreen: men jeg leverte den bare hos Magne Landrø AS i Lillestrøm. og fikk den tilbake etter to uker. Den har ikke frittliggende pipe, men da jeg kjøpte den ble jeg fortalt at det ikke var så viktig siden det er synth stokk. Kjøpte den av en bekjent som jobber på XXL i Ski. så jeg stoler på det han sier 8)

Link to comment
Share on other sites

høres bra ut :D d blir nok denne som blir min første rifle, var redd for at børsemaker ikke ville gjøre jobben pga. det jeg har lest på andre poster... dette blir min første rifle siden jeg har bestemt meg for å vente med å skyte elgen... er med uansett på elgjakta da de mener jeg er uerstrattelig i drevet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

burde ikke være noe problem. VELDIG opptatt av sikkerhet med våpen , går jeg støkkjakt med hagla alene, brekker jeg løpet, tar ut patronene og sjekker løpet jevnlig( sikkert ikke nødvendig, men jør det for det) og har alltid kontroll på banen, også med rifle!

Link to comment
Share on other sites

låner tråden litt. jeg har en brno 601 i kaliber 223 som jeg nylig kjøpte brukt. testet den i dag og fikk veldig bra samling med sellier & belliot 55 grs mantel. testet også med 62 grs fusion blyspiss, det kan ikke kalles bra samling. går ann å bruke på rådyr, men litt dårlig samling til å bruke på mindre vilt. stigningen på rifla er vel 1:14 eller noe slik så er vel ikke noe bra å bruke så tunge kuler som 62 grs. lurer på om noen har en bra blyspiss å anbefale i 55 grs å anbefale for bruk til rådyr,rev og bever?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...