Jump to content

kikkertsikte på luft rifle


janove

Recommended Posts

det kan være smart å skrive hvilken luft luffe du har.

selv løste jeg problemet med å tilpasse noen ringer til at det passet sånn noen lunde til radien på sylinderen,

å loddet de fast på sylinderen.

Beklager dette burde jeg ha tenkt på. det er en Daisy / Winchester 800x

Link to comment
Share on other sites

Der fester du en slik kikkertmontasje jeg linket til, i med kikkert og skyt inn. Det må da være en kikkert som tåler rekyl fra fjærgevær, slik som f.eks denne http://www.toolfarm.no/?PageID=254&ItemID=218. Det oppsettet bør duge, mulig du må frese/borre litt så du har feste til låsepinn i bakre ring hvis det finnes, lenge siden jeg har vært borti de ringene så jeg er ikke sikker.

 

Mulig Evert vet hvis han leser tråden?

Link to comment
Share on other sites

Toolfarmringene har vendbar base, så de passer det meste av luftgeværspor. Denne winchesteren/daisyen er om jeg ikke tar helt feil en tyrkisk Hatsan, og de har helt vanlige luftgeværspor, så om jeg ikke tar feil bør disse ringene passe utmerket.

 

Kombinasjonen av ringer og kikkert som har blitt anbefalt i tråden er faktisk noe av det beste man får i denne prisklassen, bruker disse ringene på nesten alle fjærgeværene mine. Har også et eksemplar av denne BSA-kikkerten selv, og er stårlende fornøyd, den er bedre enn tascoen til 1500kr både mekanisk og optisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...