Jump to content

.22WMR presisjon?


Mads

Recommended Posts

Enig med forrige innlegg. Spar deg selv bryet med å tenke så forferdelig mye på det. Tipper du drømmer om dette om natta også, etter alle trådene du har startet om temaet.

 

Valget ditt står i enten 22wmr eller 17hmr etter hva jeg har lest fra innleggene dine (..og lest og lest). Velg en av de og skyt mye, jakt mye, tren mye osv. Selg om du ikke liker den, behold den om du synes den gjør jobben. Slik gjør ihvertfall mange av oss andre det.

 

Husk, man vet aldri før man selv har prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Mange som har gode erfaringer med presisjonen i .22WMR?

 

tips til å få til dette?

 

God erfaring med 22.wmr? Ja, så absolutt.

Har Sako Quad og denne er jo kjent for god presisjon, har ingen problemer med å samle 5 skudd i området rundt 10'ern på 100 meter under optimale forhold (Lite vind). Bruker mest CCI MAXI MAG til jakt (rev), Lapua Mega til trening.

Link to comment
Share on other sites

Mange som har gode erfaringer med presisjonen i .22WMR?

 

tips til å få til dette?

 

God erfaring med 22.wmr? Ja, så absolutt.

Har Sako Quad og denne er jo kjent for god presisjon, har ingen problemer med å samle 5 skudd i området rundt 10'ern på 100 meter under optimale forhold (Lite vind). Bruker mest CCI MAXI MAG til jakt (rev), Lapua Mega til trening.

jeg har452 american.veldig fornøyd.bruker rws 40.gr.jeg bare lurte på hvorfår du bruker,lapua til trening når maxi mag går så bra.er det stor prisforskjell eller....?

Link to comment
Share on other sites

Har Sako Quad og denne er jo kjent for god presisjon, har ingen problemer med å samle 5 skudd i området rundt 10'ern på 100 meter under optimale forhold (Lite vind).

 

Synes nå ikke dette er noe videre god presisjon i ei finkalibra beregnet mest på små mål. Går ut fra du mener vanlig 100m skive?

Link to comment
Share on other sites

Har Sako Quad og denne er jo kjent for god presisjon, har ingen problemer med å samle 5 skudd i området rundt 10'ern på 100 meter under optimale forhold (Lite vind). Bruker mest CCI MAXI MAG til jakt (rev), Lapua Mega til trening.

jeg har452 american.veldig fornøyd.bruker rws 40.gr.jeg bare lurte på hvorfår du bruker,lapua til trening når maxi mag går så bra.er det stor prisforskjell eller....?

 

Bruker Lapua Mega til trening på grunn av at jeg får ammoen meget rimelig, har en kompis som jobber hos importør.

Så ja, av den grunn så blir prisen pr. skudd en del rimeligere. Denne ammoen går også meget bra, men foretrekker CCI'n til revejakt.

Link to comment
Share on other sites

Lapua Mega finnes vel heller ikke i 22LR, gjør den vel? :oops:

 

:lol: Skal sjekke når jeg kommer hjem, men det er i hvert fall samme type ammo som blir brukt i skytterlagene rundt omkring.

Mener å huske at det står noe med "Superclub" eller lignende på pakningen. Har ikke skutt med 22.lr løpet siden i fjor sommer, så må som sagt sjekke pakningen. :lol:

 

Edit!

Gjorde et søk på google og fant et bilde av esken, den heter Lapua Superclub 22.lr, har altså ikke noe med "Mega" å gjøre.

Men, uansett så går de i hvert fall jævlig godt i børsa :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...