Jump to content

Hvilken stokk er dette?


specialops

Recommended Posts

Hei.

 

jeg fant dette bilde på sluttstykke for 2år siden, liker denne stokken, han så eigte den har jeg glemt navnet på. husker ikke så mye om hva slags stokk dette var, han hadde bygget den selv om jeg husker rett. og var ikke ei A.I børse. kunne tenkt meg å bygget en slik i 223 med slik stokk. Så hva stokk er det?

 

noen som kan komme med info? takk... :D

 

http://img233.imageshack.us/my.php?imag ... m29co8.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dette er en 700 remington kasse i 308 , men hs-precison underbeslag og 10 skudds magasin. det er badger bolt knob, pipe vet jeg ikke, vet det var jewl avtrekk, men stokken var ikke en A.I det husker jeg, uansett ser ikke A.I stokken slik ut under bak på kolben. A.I stokker selger Safety & security, men de er svvviiinn dyre... :?

Link to comment
Share on other sites

stokken var også to delt sa han, delt på midten på langs fra butten til fronten. og skrudd samen, med aleminiums forsterkninger inni, var urtolig solid og lett ergonomisk stokk. .. kanskje brukeren som var på sluttstykket selv er her nå?? det hadde jo vert glimrende om han kom fram og fortalte litt..... :cry::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

ja det er jo ett alternativ. men den stokken har jeg holdt i, og ville aldri hatt, den blir litt for hi-tec... føltes som om du sku muste den i bakken så ville plastikken sprekke.. og den var utrolig tung..

 

men takk, håper folk er med på leitingen etter den lignende A.I stokken, eller eiger titter fram fra hiiet? :D

Link to comment
Share on other sites

For Rem 700 koster en AICS uten fold $800 USD, mens en sånn JAE700 koster $700 USD. Sistnevnte passer bare til Rem700 SHORT (regner med det da betyr kort kasse?). Jeg har en enormt stor svakhet for disse stokkene, tror jammen meg jeg må handle meg en Rem700-kasse i 223rem og stappe denne på. Slurp!

Link to comment
Share on other sites

dsc0220128medium29co8.jpg

 

Vil gjerne ha en sånn stokk til mauseren min, jeg stiller meg i samme køen som deg :-D

 

 

Neimen... sku du ha sett. Det er jo den gamle børsa mi :D

Denne stokken er en 1.5, dvs med justerbar høyde på kolben.

 

Her er den nyombygde børsa mi, har en 2.0 stokk.

Ny pipe, 27" kamret i 300 Rem saum. Seekins ringer og base.

TIS reim. Orginal 2 fot. BT08 ASAI monopod quick knob

aicshyreqe8.th.jpg

 

Ligger en AICS 1.0 til salgs her, ganske rimelig

http://www.snipershide.com/forum/ubbthr ... Post610683

 

Var en tråd her tidligere om at Roedale i Tyskland har begynt å omarbeide AI stokker til å passe til bla Howa, Savage og Tikka T3.

Søk og du skal finne :D

Link to comment
Share on other sites

vet det går an å kjøpe A.I. stokker til remington, men hvor fra husker jeg desverre ikke.

 

http://www.sportingservices.co.uk/aics.asp

 

Har hatt endel kontakt med eieren Graeme Clarke, ang kjøp av stokk da jeg skulle ha 2.0.

Må søkes om eksport av stokken siden vi ikke er i Eu, Men det kunne han fikse, tar ca 4-6 uker.

Men han kunne sende til Sverige, hvis man har noen kjenninger der.

 

http://snipercountrypx.com/

Er vel de eneste som sender ut av USA, er vel ettpar her på forumet som har kjøpt derifra.

Link to comment
Share on other sites

La meg foerst understreke at jeg liker denne traaden og skjoenner tiltrekkningen av slike stokker for prosjekter (har valgt feigeloesningen selv og bestilt en AR-30)

 

Men bitcher jeg for mye om jeg paapeker den helt frferdelige norsken i tittelen paa traaden. Altsaa ikke ment som et angrep paa traadstarter, men som et hint?

 

Hvilken rifle er dette? (henspiller paa en spesiell rifle, i dette tilfellet representert med et bilde. rent semantisk er vel spoersmaalet: noeyaktig hvilken rifle, altsaa hvilket eksemplar er paa dettte bildet)

Hva slags rifle er dette? Spoer om tyen rifle henvist til et bilde eller beskrivelse.

Hva er rifle? er et spoersmoel om egenskapene / karistika til en gjensatnd,i dette tifelle hva er det som gjoer dette objektet til en rifle... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som du ser i min alternative header, så burde tråden ha hett noe slikt. Har merket meg det samme som Hassel og har samme innstilling til den saken. Desverre gjelder det så vist ikke bare din tråd, tror ett godt råd er å være litt tolmodig når man poster. Og så er det jo aldri for sent for trådstarter å endre tittelen på tråden sin om han/hun i ettertid ikke er fornøyd med den (hint hint). :wink:

 

Tilbake til topick (kan ikke kaste bort en hel post på å disse trådstarter for å være gnien med bokstavene i tråd header heller :mrgreen: ), noen som kan si hvordan det er å skyte med en slik stokk kontra en vanlig jakt/varmint stokk? Tenker da på ergenomi, rekyl, og generell opplevelse/følelse?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...