Jump to content

Lakkfjerning på stokk


Bukke

Recommended Posts

Har en Franchi Inertia Predator halvauto, som lakken begynner å bli noe dårlig på.

 

Kunne mest tenkt meg å få fjernet all lakken, og erstattet den med olje istedet. Ønsker ikke bruke sandpapir, da det er nettskjæringer.

 

Hva har så kammeret`s skribenter av råd her?

Link to comment
Share on other sites

Hadde tenkt på "reprin", men er litt skeptisk i utgangspunktet på den, så jeg er takknemmelig for råd fra ekspertisen her inne.

 

Tross alt, har jeg bedre tro på råd fra folk som har "mekket" børser før, fremfor en "jypling" hos en fargehandler som ikke forstår bæret, og knapt har holdt i ei børse i sitt liv.

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Fargehandelen har ihvertfall Reprin, et mildt maling- og lakkfjerningsmiddel. Og det noe sterkere produktet Duxola.

 

Har kun fjernet maling med Duxola. Og har hatt kunder som har fjernet lakk fra stoler og annet med begge midler. Men altså ikke våpen. Og det er det jeg vet. :

 

Du må altså skrape og pusse (sandpapir) av lakken som løsner etterhvert ved bruk av disse produktene..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Prøvde reprin på en lakka stokk en gang, den virka ikke på den, så det ble til at jeg skrapa stokken med skrape og kniv, pussa den etterpå og olja med mørk stokkolje.

Så helt ny ut etterpå, det var ei Browning lever action i 308.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt Reprin på flere lakerte stokker og det virka(Brno Fabarm Ruger Weatherby og noen jeg har glemt). Den har blitt svakere med åra så flere påføringer er nok nødvendig. Litt pussing og masse olje og det har blitt bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...