Jump to content

Problemer med ny Betinsoli (Exxo) Opprop!


Chrisa

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg har ei en Bettinsoli (Exxo) std som jeg kjøpte på siste villmarksmesse i Lillestrøm til 8000,- og som jeg etter å ha fått brukt litt i praksis har funnet ut at ikke er helt problemfri.

 

Den har på ingen måte fått kjørt seg så hardt som man skulle tro ved å se på den. I løpet av oppkjøringa til jakta og i løpet av det jeg har deltatt på av jakt har jeg kanskje avfyrt 200 skudd totalt med den. Pusset og vedlikeholdt etter hver ganng den har blitt brukt.

 

Det jeg opplever er at den ruster veldig lett, og at treverket ikke har levd opp til forventningene. Det var et par dager på jakta med litt lett duskregn, hvorpå hagla ble tørket av i etterkant, men dette var altså nok til at den har rust flere steder, både forskjellige steder på løpet og i forbindelse med løpsvelgeren. (Det skal nevnes at hagla til faren min, en 25-30 år gammel beretta ikke har spor av rust på seg etter å ha vært utsatt for det samme været og behandlingen)

 

I forhold til treverket så opplevde jeg etter 3 dager at lakken eller oljen var slitt av flere steder. På siden av våpenet, i treverket rett bak avtrekker og på kolben spepsielt var finishen gnidd bort til den grad at man så ubehandla treverk. Dette ble langt bedre etter jeg satte inn treverket på nytt, men det er fortsatt godt synlig.

 

Er dette kvaliteten man kan forvente av dette merket? I mine øyne virker det dårlig. Meningen ved å legge litt mer penger i hagla enn de aller billigste var jo for å unngå nettopp disse tingene. Jeg tenker å ta med hagla til en våpenhandler/våpensmed for å høre etter hvor gammel de tror den er, den ser jo faktisk gammel og slitt ut.

 

Så - jeg har søkt opp 2-3 andre på forumet som har opplevd litt tilsvarende ting med samme merket, er det noen flere som har opplevd problemer med disse så svar veldig gjerne her.

 

Synsing og sansing angående det jeg har beskrevet mottas også gladelig!

 

Fortsatt god jul til alle sammen.

 

Mvh Chrisa

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

kjøpte meg en betinsoli til 8000 kr i fjor (12 000kr orginalt) og har no en rekke problemer med den.

 

ruster fort gjør den. uansett om den tørkes og smøres. løpskifteren har jeg problemer med.

 

noen gang går det kun av et skudd, og får ikke trekkt av det andre, mens jeg har hatt veldig mange dobbeltskudd.

 

beskyttelseslaget på løpet (det svarte) har begynt og flasse av, og her ruster det veldig fort.

 

forkjefte på hagla tørker fort inn, og merker at etter oljing av stokk, tar det ikke lang tid før den er borte.

 

fikk problemer etter bare 100 skudd, med at tennstiften på det nederste løpet var slitt og slakk !!!

 

jeg er personlig veldig missfornøy med min, skal nå inn og reklamere for den. håpet er pengene til bake (eventuelt ikke full pris).

Link to comment
Share on other sites

Helt rigtig observasjon GÅSEJEGERN.--Synes det meste av disse "testene" er svært overfladiske og "amatør-messige".- Kvalitet er noe som viser seg "over tid", og ikke en blank kolbe eller en billig "gravyr" som er gjort av maskiner.- Hellre kjøpe et brukt kvalitetsvåpen så som: Browning/Beretta/SKB/Winchester/Miroku, når det gjeller en over/under i "rimelig" prisklasse. Mye våpen for MINDRE penger. :) Mvh.

Link to comment
Share on other sites

var inne med hagla forleden dag, og der hadde de full forståelse for problemene.

børsa ble sendt langt vekk til en våpensmed, så noen månder tar det før jeg får den igjen.

 

spurte også om det var mulig og kanskje legge inn et mellomlegg, og kjøpe ei ny hagle...

den jeg så på var en benelli fast pro halvautomat med 7 års garanti. denne var en av de beste halvautomatene i dennr prisklassen

 

halvautoen kosta 10 000, så det blir nok noen høvdinger i mellomlegg.

 

håper bare alt løser seg :)

Link to comment
Share on other sites

Så bra!

 

Men jeg mente at så lenge de ønsker å prøve å rette evt feil selv så skal dette gjøres innen rimlig tid. Og i følge en annen post jeg fant på forumet så definerte forbrukerrådet dette som 1 mnd, og at etter dette kunne man kreve å heve kjøpet. Mulig jeg er helt på vidda, men synes det er viktig å bruke rettighetene sine, men da må man jo først vite om dem. Kanskje prøve å sjekke opp litt mer? Hehe

 

Benelli fast pro halvauto hørtes spenstig ut, 10 lapper var jo ikke så værst? Har kikket litt på halvauto selv dersom jeg skulle bytte inn i noe.

 

Har sendt mail til de jeg kjøpte min av nå og fikk svar om å sende den til dem så de kunne se hva på de kan gjøre. Det er riktig at det ikke er forbruker som skal betale for forsendelse ved reklamasjon? Evt. legge ut og så få det dekket, eller er jeg på vidda igjen?

Link to comment
Share on other sites

Den heter som kjell olav sier franchi fast, men produseres på benelli armi fabrikken og skjønner

den kan forveksles med benelli. Løp og låsekasse er merket benelli armi made in italy, er det fast

white du tenker på så har jeg bare godt å si om den ihvertfall. Får du fast white til 10 lapper er

du jaggu heldig, den er oppgit med veilende pris på 15lapper, bare å kjøpe da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...