Jump to content

Jeg har problemer med min CZ 455 american 22lr


xxaxx

Recommended Posts

Plages med salongen jeg, er en helt ny børse, så burde vel egt stikke innom der jeg kjøpte den, men tenkte jeg skulle forvisse meg om at det ikke var brukerfeil ellerno sånt først ;) Eventuelt om noen av dere har lignende erfaringer.

 

Første problem er den bakre skruen på stokken, den går helt igjennom låsekassa å støter i sluttstykke når det dras bak, Skal den være så lang? Har det en misjon at den ligger ann i sluttstykke?

 

Så over til et langt verre problem. Skuddet klikker! Så å si bestandig ved normal bruk. Ved klikk må jeg heve armen på sluttstykket og låse igjen, da vil skuddet gå. Dersom jeg gjør dette med en gang, altså fører sluttstykket frem, låser, og så hever armen for å låse på nytt funker det fint. Men det som er virkelig skummelt er at av og til ved klikk så går skuddet av i det jeg hever armen på sluttstykket! :shock: disse problemene har jeg opplevd med cci subsonic og laupa pluss ettellerannet (har bare testet disse to så langt) Begge kamrer ganske trangt om det har noe å si.

Link to comment
Share on other sites

Nei jeg har IKKE tenkt å gjøre noe selv hær, er langt fra kompetent til det :? Da blir det grundig puss og en liten test, Om problemet vedvarer så får nok forhandleren den inn til sjekk og utbedring.

 

Er det mulig at det kan være "galt" sluttstykke i våpenet? Det er låskasse og løp fra en Standard som er satt i en American stokk. Tenker at kansje sluttstykket fra American har ved en feil blitt satt i låskassa fra Standard når de byttet om?

Link to comment
Share on other sites

Plages med salongen jeg, er en helt ny børse, så burde vel egt stikke innom der jeg kjøpte den, men tenkte jeg skulle forvisse meg om at det ikke var brukerfeil ellerno sånt først ;) Eventuelt om noen av dere har lignende erfaringer.

 

Første problem er den bakre skruen på stokken, den går helt igjennom låsekassa å støter i sluttstykke når det dras bak, Skal den være så lang? Har det en misjon at den ligger ann i sluttstykke?

 

Så over til et langt verre problem. Skuddet klikker! Så å si bestandig ved normal bruk. Ved klikk må jeg heve armen på sluttstykket og låse igjen, da vil skuddet gå. Dersom jeg gjør dette med en gang, altså fører sluttstykket frem, låser, og så hever armen for å låse på nytt funker det fint. Men det som er virkelig skummelt er at av og til ved klikk så går skuddet av i det jeg hever armen på sluttstykket! :shock: disse problemene har jeg opplevd med cci subsonic og laupa pluss ettellerannet (har bare testet disse to så langt) Begge kamrer ganske trangt om det har noe å si.

begynn ikke å fikse på noe på et nytt gevær.lever det der du kjøpte det.

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har American 455 og ikke oplevd de problemer du snakker om.

Cci Sub får jeg faktisk ikke kamret (kanskje pga lang bæreflate på kule?)CCi std går men trangt,får best resultat med winchester sub og std.

Ellers er jeg veldig fornøyd med børsa.

Send børsa tilbake til forhandler :wink:

Link to comment
Share on other sites

Problem løst (slik ønsker jeg flere tråder avsluttes)

 

Når jeg kom hjem fra jobb i dag gikk jeg over salongen med pussestanga, var så å si rein den. Så bynte jeg å tenke, "når oppsto egt problemet?" Jeg hadde skutt 3 skudd med de åpne siktene uten problem dagen børsa kom i hus, dagen etter kom kikkerten og problemene startet. Da kom jeg på det! Før kikkerten ble montert tok jeg stokken av salongen, av ren nyskjerrighet bare. Var det der jeg hadde gjort noe feil med monteringen tenkte jeg? OG JA, eller, CZ har vel egentlig skylda. Når jeg hadde løsnet den tidligere nevnte bakre skruen 1/4 ommdreining gikk sluttstykket nesten helt glatt og da var d bare ut på verandaen å teste noen skudd. Jupp alt var som normalt, altså den funket prikkfritt :) Tok å slipte av skruen helt til sluttstykke akkurat gikk helt glatt og testet på nytt. INGEN PROBLEMER :D Har nå skutt inn kikkerten og dratt av en ca 100 skudd uten problem så ser saken som løst jeg.

Og det blir jakt i morgen alikevell :D

(Burde vel egentlig latt forhandleren ta dette problemet, men det er verdt forsøket når det står mellom 5 min med pussepapir og et par uker uten salongen...)

Link to comment
Share on other sites

Hei jeg har American 455 og ikke oplevd de problemer du snakker om.

Cci Sub får jeg faktisk ikke kamret (kanskje pga lang bæreflate på kule?)CCi std går men trangt,får best resultat med winchester sub og std.

Ellers er jeg veldig fornøyd med børsa.

Send børsa tilbake til forhandler :wink:

 

 

Henta noen flere typer ammo i dag og, og alt utenom Laupa Pluss, CCi std og sub går glatt inn men presisjonen var best med CCi Sub, så går for den nå. CCi std samlet likt som Sub ammoen. Laupaen glemte jeg teste. Winchester sub samla ikke i d heletatt, men der var d synlig forskjell på hulspissen i kulene, flere hadde urunde hull, så regner med det var grunnen til spredningen.

Link to comment
Share on other sites

CZ er gode våpen, men noe "rett fra eska" rifler er det knappest. De fleste behøver en eller annen form for modifisering. Min cz452 i .17hmr har jeg justert avtrekket på samt pusset stokken som lå an mot løpet. Nå er den bedre (utrolig presis i alle fall), men sluttstykket er og blir f... så tregt. Grei trenings og fuglebørse, men skulle jeg brukt den masse på jakt eller hatt skikkelig god råd så hadde det noke blitt en Sako isteden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...