Jump to content

Nikon Monarch 8-32x50.


Buster

Recommended Posts

Nikon kikkertene har blitt meget bra. Jeg er på god tur til å handle meg en 6-24x50 (fine crosshair), men så plutselig denne 8-32'n... :shock:

Men den bør jo ha litt finere rektikkel da, hvis det skal bli noen slager på lang hold. :|

 

Har tukla litt med en Nikon "Buckmaster" 3-9x40 også, og det er helt klart en god konkurrent til Leupold sine VXI -kikkerter. Jeg synes Nikonen hadde bedre optikk faktisk. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Nikon3-9x40 med tommerør for, tror det begynner å nærme seg ti år siden. Da fikk jeg faktisk høre av en av gamlegutta at den burde jeg bare kaste, og kjøpe en Schmidt & Bender eller noe annet europeisk. Den har blitt brukt på kombi'n de siste åra.For noen år siden la jeg merke til at de kulehøla jeg aldeles ikke kunne se med rifla, 3-12X42 S&B, så jeg fint med 9X Nikon. De har sikkert andre kvalitetsforskjeller på andre områder. Plexkorset i Nikonen gir opp lenge før optikken gir seg i skumringa, men i forhold til dagslys/motlys foretrekker jeg Nikonen min.

Det er jo mulig den S&Bkikkerten er et mandagseksemplar, men jeg tviler på det. Nikonen er god, og den veier ikke mye heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...