Jump to content

fjellduk


skoging

Recommended Posts

skal ha meg en fjell duk men blir ikke klok på desse testene , en test en helsport sin best og neste test eg leser er jerven best . nokon som har erfarng me desse dukene . men har eg forstått det slik at helsport sin har armer du kan montere på sammen med hette har eg forstått det riktigt ? men jerven sin har lause armer noko du ikke fester til duken ?????

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo kjøpe eit slikt lappesett som jerven sel, med lim og lappar i samme stoff som duken? Veit at G-sport har dette i sortimentet sitt.

Ellers kan du jo kontakte Jerven; mi oppleving av servicen der er svært positiv. Har eit Jerven kuppeltelt som havarerte i storm på reinsjakt for eit par år sidan. Stengene knakk, skar inn i duken og skadene blei temmeleg omfattande. Fekk teltet tilbake med bedre stenger, ferdig lappa og med ekstra hemper for forsterka bardunering var også sydd inn.

 

Alt til kroner null i kostnad :)

Link to comment
Share on other sites

Funker også som faen med ett sroff som heter "Liqisole".

 

Clas Ohlson pusher dette.

 

Jeg pleier å holde riften sammen med elektrotape og tar så en tjukk stripe med lim på utsiden. Når det størkner er dette krafitge greier.

Det er ikkje rift gjennom hele duken, bare det yterste laget.

Link to comment
Share on other sites

Du får lappesaker i samme camo mønster som duken, å bare klipper til boten å limer den over riften/hullet. Vips så er den limt og vanntett igjen. Mer omfattende skader/rifter bør duken sendes inn til feks Jerven til rep/overhaling. Regner med du får kjøpt lappesaker ved å bestille hos feks Jerven. Det er ikke med lappesaker i min Jerven Termo hunter ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...