Jump to content

Montering av lyddemper.


banan

Recommended Posts

Heisann, jeg vurerer å gå til innkjøp av en brukt hausken standard. Gjengene på denne demperen er M14x1,5. Denne demperen tar løpstykkelse på opptil 23 mm, da den bygger bakover på løpet. Børsa jeg skal montere denne på er en tikka t3 supervarmint i 3006, denne børsa har heavy barrel som har munningsdiameter på 0.864inches, det blir 22 mm.

 

Spørsmålet jeg har da er om denne gjengedimensjonen er egnet for heavy barrel? Er det lurt å dreie vekk så mye gods? Eller skal jeg finne en annen demper med foreksempel 18x1 gjenger?

 

Jeg lurer også på om dette er tight nok mellom demperen og løpet? har dette lite eller ingenting å si? eller skal det sitte som hånd i hanske?

 

Lurer på dette da jeg ikke er spesielt gira på å ødelegge den gode presisjonen jeg har i rifla :roll:

 

På forhånd takk for svar!! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg sparer masse på å kjøpe brukt, en ny hausken standard ligger på 3500+-. Den jeg ser på nå skal selger ha 2300 for, og den er det skutt 30 skudd med og er 3 mnd gammel. Tror jeg går for den hvis det er problemfritt, men ville helst hatt en demper med annen gjengedimensjon når det er heavy barrel på børsa, en må jo ta bort en del gods fra løpet.

Link to comment
Share on other sites

Hallo.

 

Sporer bittelitt av her...

 

Var å hentet min nye demper idag, A-tec maxim 30-06. Jeg hadde Br reflex T8 demper på 6,5 før dette.

Jeg må jo bare virkelig si at BR knuser jo a-tec i demping av lyd samt fjerning av rekyl..

Men skal jo sies at A-tec'en er bedre å bære rundt på.

 

Må innrømme at jeg ble litt skuffet idag på skytebanen :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...