Jump to content

Preparering av skinnet fra beverhale


Shepard

Recommended Posts

Har noen her på forumet erfaring med hvordan en bør gå frem for å ta vare på beverhaleskinnet?

Jeg har sett et par eksempler på slirer der denne typen skinn har blitt ganske fint.

Halene befinner seg i dypfryst tilstand i påvente av gode ideer. Jeg har planer om å bruke den skjellete halen som overtrekksmateriale på knivslire av lær.

Link to comment
Share on other sites

Var ikke Bergland jeg tenkte på, nei. "Slipekællen" sto helt nede i hjørnet, til høyre for av Åge Bergedahl, sett rett forfra (mot langveggen). Da er det heller ikke Steen jeg mener, som sto til venstre for Åge.

 

Er vel bare å kikke på/ få fatt i, standoversikten fra messa.

 

Grunnen til at jeg nevnte Jan Vidar, er som sagt hans eksperimentering med teknikker, uten at jeg studerte dem inngående i år.

Om han (Jan Vidar) bruker A. Ellefsen blader husker jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Noterte ikke navnet på ham da jeg snakket mest med Åge og Steen, men registrerte at han hadde

rallerhatt.

 

Steen er vel bra oppdatert på hva de forskjellige holder på med, så om det er noen som har brukt noe

beverhale, er jeg sikker på at de ikke har klart å holde tett om det.

Det hele bunner vel i hvor sterkt trådstarter ønsker å få klarhet i prepareringen av beverhalen.

 

Nummeret til Steen Nilsen kan du få på PM av meg, jeg er rimelig sikker på at han kan lose deg videre.

Link to comment
Share on other sites

Noterte ikke navnet på ham da jeg snakket mest med Åge og Steen, men registrerte at han hadde

rallerhatt.

 

Ja, har alltid på seg den hatten. :D

 

Steen er vel bra oppdatert på hva de forskjellige holder på med, så om det er noen som har brukt noe

beverhale, er jeg sikker på at de ikke har klart å holde tett om det.

Det hele bunner vel i hvor sterkt trådstarter ønsker å få klarhet i prepareringen av beverhalen.

 

Nummeret til Steen Nilsen kan du få på PM av meg, jeg er rimelig sikker på at han kan lose deg videre.

 

Steen vet sikkert noe ja.

Kontaktinfo finnes også på hjemmesia hans: http://www.smie.no :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...