Jump to content

Chiappa M4 .22LR


creat

Recommended Posts

Saken er at halvauto salongrifler ikke er regulert av godkjenningslisten.

Det er ingen slike våpen som står der, eks ruger 10/22 og remington 597.

 

Men POD ønsker å regulere også salongrifler i neste rundskriv/våpenlov.

 

Går ett par tråder om dette på kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Kan du utdype det svaret??

 

Jeg har ikke sett Ruger 10/22 eller noen andre halvauto rifler i kal 22LR på noen lister, hverken i forskriften eller rundskriv.

 

Eneste som er nevnt i forskriften med tilhørende rundskriv er Walther 22 som er spesifikt forbudt grunnet karakter.

Link to comment
Share on other sites

Nu vel...

Pod har allerede sendt ut er forslag til høring hvor det skal typegodkjennes .22 halvautorifler. Men om jeg ikke husker helt galt, var det en kasus om at halvauto .22 rifler av typer som det allerede var innvilget ervev på dette tidspunkt, skulle være godkjent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Siden jeg da har fått min søknad på .22LR innvilget kikker jeg nå på denne men lurer på hvis det er noen her inne som har kjøpt denne.

 

Har hatt litt mail kontakt med dem og di poengterer at jeg trenger noe som heter import tillatelse. Hvem eller hvor er det man får tak på dette?

Link to comment
Share on other sites

Du kan også få utstedt et eget skjema som heter importtillatelse fra våpenkontoret, mulig de må i kontakt med Tullvesenet først, husker ikke riktig dette.

Så vidt jeg videre erindrer er dette skjemaet kun en ren formalitet for de land som ikke skjønner at ervervslisens = importlisens, eller som er så tungrodde at de krever en egen importlisens.

Den er gyldig i så vidt jeg husker 3 måneder men kan forlenges til det dobbelte, ved USA-import bør dette gjøres først som sist (lengste gyldighet fra dag 1) da Export Permit fra State Dept. får utløpsdato ihht importlisensens utløpsdato.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...