Jump to content

Julegave til meg selv! :D


banan

Recommended Posts

Heisann kammerfolket!

 

Jeg har i lengre tid nå hatt et kraftig anfall av havesyken, det har vist seg å være en kronisk lidelse og jeg tror jeg rett og slett bare må gi etter.

Det jeg har lyst på er en kombi i 12/storviltkaliber. Helst et "R" kaliber. Grunnen til dette er enormt mange skuddsjangser på rype og orrfugl på turene etter hjorten. Det gjør rett og slett vondt å sitte på post, og se på når det flakser 20-30 orrfugl rundt deg når du kun har rifle. Jeg har greid å overbevise meg selv om at jeg har andre grunner, som at det er ekstremt tungt å gå i lia med børsa jeg har nå. (en tikka t3 supervarmint toppet med 4-12x56). Jeg har da tenkt på å ha supervarminten på bøen morgen og kveld (der den hører hjemme) og ta kombien med i lia.

 

Jeg har sett meg ut denne kombien/ dobbeltriflen da den er i en studentvennlig prisklasse og at den innehar alt jeg trenger:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25539422

 

Hva mener dere som har bedre kjennskap til kombier enn meg? Er dette et bra valg? og er den verdt prisen?

Jeg får med: Børsa med to løpssett, to kikkerter(Tasco), en kikkertmontasje, reim, slik kolbeforhøyer, diesett og litt ladekomponenter(hylser, kuler osv).

Han hadde hatt børsa i 10 år, og det ene løpssettet er nesten ubrukt.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ringte til han sa han at det het noe som fer union eller no slikt, men at det også hadde et aent navn. Har søgt litt rundt uten å finne noe, annet enn Fair. Så jeg er litt usikker på hva merke børsa har, skal ta det litt nøyere når jeg får ta en titt på børsa. Har en liten mistanke om at det er en brno, men er ikke helt sikker. Er det noen andre som vet?

 

Er det noen som har råd til hva jeg bør se på når jeg skal handle et brukt brekkvåpen?

Link to comment
Share on other sites

Se der ja! Takk så mye for hjelpen med å spore den opp! Har søkt til jeg ble grønn uten noe resultat! :D

 

Det virker som et skikkelig bruksjern! Men må nå ta en titt før jeg bestemmer meg!

 

Igjen takk for å spore opp hvilket fabrikat dette er! Syns det var snodig at jeg ikke fant noe!

Link to comment
Share on other sites

Forresten er det noen som har erfaring med 9,3x74R på jakt? Hvis jeg kjøper blir den nok brukt til hjortejakt, er dette et bra kaliber til hjorten? Tenker da på at det er et noe større kaliber enn det en normalt bruker på hjorten. Er det fare for store kjøttskader når en bruker dette kaliberet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...