Jump to content

Riflekoffert til AR-15


J.Jensen

Recommended Posts

Har kjøpt meg rifle og trenger et par anbefaliger ift riflekoffert.

 

Trenger en solid hard-case til flyreiser, kan godt være for delt rifle, helst med innlegg som kan skjæres ut til å passe rifla.

 

Så trenger jeg en soft-case til å ha på match. Må selvsagt passe for udelt rifle.

 

Det er en 18.5" bushie til open...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Pelican Storm IM 3200 og er kjempefornøyd med den.

Kofferten er relativt dyr i norge, men er apsolutt verdt det... har en 18" DMPS pluss magasiner og diverse i den.

 

Kofferten er ypperlig som transport koffert, men jeg kommer til å kjøpe meg en rifle bagg/sekk så jeg kan ha med i tillegg.

Jeg hadde med meg kofferten og rifla på NMet i år og kofferten har en egenvekt på 8kg + rifla så er det tungt å drasse med seg.

 

Kofferten koster vel 3000-3500 i norge men jeg fikk en kompis som skulle til england til å ta med en og da havnet den på ca 2000.

Men skal du ha det ordntlig billig får du de fra USA, men da bør du ha noen som henter den. Kofferten er akkurat kort nok sånn at den ikke blir spesial bagarsje når du skal ha den med deg hjem.

 

Lykke til med handelen

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker aluminumskofferter som tar et par rifler, pleier som regel aa ta med et par rifler og noen pistoler naar jeg skal skyte. Skikkelig stive plastkasser er foroevrig like bra som alu-kofferter. Pelican er et bra valg, men de koster litt. Det kommer anpaa hvor mye man verdsetter vaapnene man skal ha i dem.

 

Sjekk ut http://www.exploreproducts.com/riflecases.htm for eksempel. Cabelas og Gander Mountain har som regel gode kofferter under sitt eget navn ogsaa for aa nevne et par til.

Link to comment
Share on other sites

Problemet med store tunge kofferter er jo selvfølgelig flyfrakt. Med en pelicase på over 5 kg har man brukt 1/4 av bagasjekapasiteten sin allerede før man har pakket rifla...

 

/D

Sportsutstyr går ikke på den vanlige vekt kvoten. Så det er jo bare å sjekke det inn som sportsutstyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...