Jump to content

Ull jakthansker


Xesray

Recommended Posts

Har samme som G.Larson, laga av mormor, tova i dusjen til perfekt passform. Mine har fingen på venstre hånd, men ellers er de like. Har slitt ut mange par, og kommer til å slite ut flere. Beholdningen er stort sett to par grønne, så en kan bytte når de er våte, og ett par hvite til vinterbtuk.

Link to comment
Share on other sites

No her eg søk rundt på nettet i timesvis etter hansker som er lik de eg har, ingen som har de, er det virkelig ingen som har sett disse i en butikk? eg lurer på om eg kan ha kjøpt de på wistex for mange år siden, men er ikkje sikker. Og nettsiden dias er ikkje oppe å går :(

Ingen som kan hjelpe meg?

Link to comment
Share on other sites

Likte ikkje den der, ikkje er den 100% ull heller. De er sikkert god med vindvott på, men ser ikkje ut som de er så genial når man skal på jakt, De som eg har er gode og varme og genial til jakt, bare å ha votten over når det er litt kaldt og vips er fingeren klar til å skyte, å de er helt inntil sittende, helt genial spør du meg. hadde ikkje gjort meg noen om restene av fingrene var dekket til hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har flere av disse: http://www.forsvarsbrukt.no/shopexd.asp?id=187" target="_blank

De kan du tove hvis du kjøper største str. Da blir de skikkelig tette og gode. Jeg har klipt hull i skytefingeren. Topp votter!

De så grei ut til vinter bruk:) Ka mener du med tove? Men de har bare små og stor, ka vil stor si da? Eg har vanlig størrelse arbeids hender, små eller stor? Og de var billig!!

Link to comment
Share on other sites

Nesten samme, men utsolgt....... :roll: kanskje du kan ta en prat å høre om de kommer inn igjen??

 

http://norteamengros.no/shop/shopexd.asp?id=1277

 

Brukte omtrent samme typen før, bortsett fra at den hadde hele fingre og hull for å tre ut pekefingeren. God og varm hanske helt til det blir vått. Thinsulateforet innvendig har på langt nær de samme egenskapene som ull har. Egentlig rart at den har denne type for, når resten av hansken er av ull. (Bortsett fra noen lærforsterkninger i håndflata.) Kommer ikke til å kjøpe denne type hanske senere. Bruker idag enten den hvite ullvotten fra forsvaret, eller mammas hjemmestrikkede Selbuvotter. Kjempefornøyd med de, men må si jeg ble frista av de tovede vottene til G.Larson :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...