Jump to content

hund til revejakt?


espenlangnes

Recommended Posts

Kender en der er totalt hektet på rævejagt. Han har et kuld for tden.

Det er en linie som han selv har lavet igemmen mange år. Det er en blanding mellem Halden støver, engelsk foxhound og amerikansk foxhound. De jagter bare rovdyr og ikke hare og rådyr og "sådan drit" som han siger :D

Det er vældig omgengelige, og fine hunde han har. Hvis du skriver til mig kan jeg sætte dig i kontakt med ham. Er sikker på han kan fortælle dig meget om hvad der er værdt at ha.

Link to comment
Share on other sites

Tipper det er moren til kullet som kom " hjem " til Nordnorge i går :wink: . Slapp henne en liten runde i dag , en liten los fikk hun også.....men hun minner meg mere om et hengebuksvin enn en revestøver for tiden når man ser på henne :lol: . En kompis av meg tok en tispevalp fra det kullet , har jaktet mye med begge foreldrene og har stor tro på den kombinasjonen der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hva er en god revehund ?

 

Det er et spørsmål med mange svar alt etter hvem du spør. En ting er iallefall sikkert , dette er ikke raseavhengig men individavhengig. Man har igjen for alt arbeidet man legger ned FØR man bestemmer seg for hvor man skal ta valp , legger man ned et dårlig forarbeid ja da kan resultatet bli deretter......

Link to comment
Share on other sites

En god revehund for meg er en hund du kan slippe på kalde spor og som da følger sporet til reven er på bena eller ligger inne.

Selv om den må spore en kilometer eller fem.

Den skal ikke slå over på annet vilt.

Hvis reven ligger inne, eller kryper inn skal hunden bli stående ved hiet en time eller to, ev til du kommer dit.

Den skal stå på å ikke gi seg med det første.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 5 weeks later...
Det er fremdeles valper igjen i dette kullet:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=29986994" target="_blank

 

 

Råtassen Hygen, en rovviltstøver av aller beste sort viste seg i vår også som litt av en utbryterkonge. Han brøyt seg inn til Raw, en ung og yndig amerikansk foxhound i nabohundegården og skjendet henne skamløst mens jeg var på jobb.... Resultatet er 8 sterke flotte valper som er leveringsklare 12 september.

 

hahha

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...