Jump to content

Swift A-frame


243 winchester

Recommended Posts

Har nå fått tilbud om å være med på storvilt jakt (elg og hjort) fra neste år av :D:D:D . Så da må man begynne å lete etter ei duganes storvilt kule for test i 308Win. Swift A-fram ser jo lovende ut i den katogorien. Men er som kjent sær, og der er jo endel rifler som ikke får den til å gå. Er det noen her på kammeret, som kan selge meg 5-10 stk for test? Helst 165 grain, men sier ikke nei takk til 180 grain heller :wink:

 

Har du et annet alternativ i 165grains klassen så rop ut.

Link to comment
Share on other sites

Et annet alternativ er Barnes TSX. Billigere enn Swift, og gir normalt god presisjon. Barnes og andre homogene kuler gir veldig god dybdevirkning, og du kan/bør gå ned til 150grn. Da får du bittelitt bedre kulebane og mindre rekyl også.

Link to comment
Share on other sites

Har i år ladet opp med 130 TTSX i .308 for gøy og teste presisjon går strålende i blaseren men blir ikke brukt på hjort og elg da, vil si at den burde vært lovelig til storvilt men det er en annen sak. Bror min har skutt noe elg og hjort med 165 trophy bonded tip og en på laget mente det var rent hærverk av kjøttet, også dette .308

Link to comment
Share on other sites

Har i år ladet opp med 130 TTSX i .308 for gøy og teste presisjon går strålende i blaseren men blir ikke brukt på hjort og elg da, vil si at den burde vært lovelig til storvilt men det er en annen sak. Bror min har skutt noe elg og hjort med 165 trophy bonded tip og en på laget mente det var rent hærverk av kjøttet, også dette .308

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...