Jump to content

Lyddemper 7mm RM


ettan

Recommended Posts

Et helt relevant og fornuftig spørsmål etter mitt hode. :wink: Svar: 7.76mm er i minste laget for en 7mm. En 7mm kule er i utgangspunktet 7, 21mm, (0.284"). Tillater meg å sitere fra en annen tråd der S&L Hardcore kommer med et vettugt svar på dette:

Dette både på grund af at det tekniskt tangere umuligt at montere og producere dempere så rette at selv en fuldstændig stabiliseret kugle går fri af demperinmaden.

Det er et kendt fenomen, at specielt lange kugler med boattail kan voble op til 2grader, umiddelbart efter den har forladt mundingen. Det medføre at der kræves en klart større huldiameter i demperen for ikke at kuglen tar i.

 

Jeg vil anbefale et hulmål der er mindst 1-2mm større end kuglediametren, for at opnå stabil og forudsigelig trefpunkt og precicion. Dette selv om at jeg kan måle en dempning der er et par dB bedre ved at gå ned i nærheden af 0,5mm.

 

Når vi markere demperne med et max mål, er den reelle indvendige diameter mellem 1.2 og 1,5mm større end den maximalt anbefalede kuglediameter.

Hellere høj og pålidelig precicion, en en marginal bedre dempning

 

Demperen bør altså ha et hull på ca 8.5mm (+-..)

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en S&L hardcore Max 8 mm, beregnet for magnum ladninger. Du får en ny for mindre en 1600 NOK.http://www.brukassport.no/index.php?nr=90&case=4&id=162&idkategori=105

Jeg har selv en del dempere av forskjellige fabrikat i tillegg til S&L Hardcore 1. gen og S&L for magnum. S&L har etter min oppfatning hatt en stygg svertekampanje her på forumet- som er helt ubegrunnet. Jeg har bare gode erfaringer med S&L Hardcore, også magnumutgaven (Twister). Min står på en 8x68S og takler dette meget bra. Den er rimelig, lett og demper meget bra. :wink: Prøv den du, du blir nok både overrasket- og fornøyd.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...